Saturday, September 23, 2006

Helg

Idag har jag försökt att få lite ordning i röran. Har diskat, tvättat, röjt på skrivbordet och städat ett av badrummen. Har fortfarande lite kvar som jag vill ha gjort, men det är ju en dag i morgon också.

Tänk att det ska vara så svårt att ha några vettiga skyltar i detta stora land. Jag skulle åka för att möta upp Marcus vid volleyboll planen. Tittade noga på kartan och åke iväg. Kan bara säga att det tog 15 minuter hem men 1 ½ timma för mig att hitta dit. Amerikanare är verkligen inte bra på skyltar. Det finns ingen logisk förklaring till deras sätt att skylta. Om man kommer fram till en trevägskorsning så finns där 3 skyltar med olika namn på vägar, men det går inte att uttyda vilken väg som heter vad. Om man skulle svänga in på fel väg så kan man inte upptäcka det förrän man har kommit till nästa korsning, efter som det är först då man vet på vilken väg man befinner sig. Jag skulle kunna ge hur många exempel som helst på dessa tokigheter, men klockan är halv två på natten och jag verkar ha förlorat förmågan att stava. Bokstäverna bara hoppar omkring, det blir fel hela tiden.

Efter mycket stök hittade jag fram, vi tillbringade kvällen hemma hos Marcus jobbarkompis med flickvän, de är från Lettland. En trevlig kväll, med god mat och bildvisning från Afrika och Grand Canyon med mera.

No comments: