Wednesday, September 13, 2006

Glömsk

Det har hunnit bli onsdag förmiddag. Jag glömde helt av att skriva i min blogg i går.
Dagen började med en dusch, sedan frukost, skjutsade Marcus till jobbet. Efter att vi skjutsat Marcus till jobbet åkte vi till kyrkan för en träff med daglediga kvinnor. Barnen lekte´i källaren. Vi kom tillbaka hit vid 12 tiden, då fixade jag lite lunch och sedan var det dags för Alexanders vila. På eftermiddagen fick barnen spelet och sprang runt som galningar och härjade. Jag blev trött och irriterad. När det blev dags för att hämta Marcus ringde det plötsligt på dörren. Där stod ett par som hade försökt att få tag på vår hyresvärd utan framgång och till sist bestämt sig för att åka hit och titta. Cody var inte hemma men jag visade dem vilket rum som fanns att hyra och att vi skulle åka hem den 2 november. De lämnade sitt telefonnummer och gav sig sedan iväg. När de åkt var det dags för oss också att åka.

När vi hämtat Marcus åt vi lite och sedan gav jag mig ut på en promenad. Efter ett varv i området var batteriet i min mp3 spelare slut och jag var kissnödig, så jag gick hem för att ta hand om mina bekymmer och gick sedan ett varv till. Det var så tråkigt, gå tills man måste vända för att gatan tar slut och det gör alla gatorna i området. Det är dock väldigt kuperat så lite träning gav det nog min slappa kropp efter att inte ha rört på sig något nämnvärt på 3 månader. Resultatet idag var dock att rygggen värker något bedrövligt. Är inte van vid att gå i ett sådant tempo i så kuperad terräng. Måste nog stretcha nästa gång.

Efter min promenad blev det en dusch och sedan lade jag mig på sängen för att läsa en bok. Fick gå in till barnen emellanåt efter som de inte somnat. Efter en stund sov dock barnen och kort där efter även jag.

I dag måste jag städa och tvätta, så att det är fint i morgon när Rebecca fyller år. Har inga andra planer för dagen, i kväll ska jag till kyrkan, men min cooking class är slut så jag har tänk att gå på en träff där de utgår ifrån en bok. Nu kommer jag ínte ihåg vad boken heter, men det kommer väl. Barnen kan förja med för det finns grupper för Rebecca och barnpassning för Alexander. Får se om Alexander förljer med eller om han stannar hemma med Marcus.

Nu ska jag försöka att hitta ett ställe som jag kan klippa mig på. Det finns hur många salonger som helst,men det hjälper ju inte när man inte vet omde är bra eller dåliga.

Får skriva mera i kväll så får vi se hur dagen blev.

No comments: