Thursday, September 21, 2006

Slarv

Hej och hå!
Det har redan blivit torsdag, jag har inte skrivit sedan i måndags, hur kan det komma sig? Jag vet inte själv. Att jag inte skrev i går beror i alla fall på att internet strulade. Först kom jag knappast ut på nätet och när jag väl gjorde det så stängde explorer ner hela tiden. Marcus botade om i dag och då fungerar det bättre.

I tisdags började dagen med att åka till kyrkan. Barnen lekte och hade kul. Efter kyrkan var det lunchdags, och efter det dags för en middagslur. Vi gjorde nog inte så mycker mera. Marcus spelade lite fotboll på kvällen och när han kom hem åkte en snabbis till frissan. Det är ju inte klokt att frissan har öppet till 9 och har dropp in nästan enbart. Jag kom dit vid 8 och kunde kliva rakt in till schamponeringen. Det blev en ganska kraftig toppning. Cm och så är ju inget de känner till i största allmänhet. Själv är jag inte jätte duktig på inch osv. Men jag är ganska nöjd, innan klippningen hade jag ingen chans att påverka min egen frisyr, nu är det bättre. Men det ska ändå bli roligt att få komma hem och klippa sig hos sin vanliga frisörska och få lite färg i håret igen. Det har blivit lite blekt under sommaren.

I går onsdag jobbade Marcus hemmifrån. Vi var bjudna på lunch hos Jenelle, honförsöker att tömma sin frys innan flytten till Kalifornien. Efter lunch och lite lek gick vi hem. Tänkte försöka att utesluta Alexanders middagslur för att få han att somna i tid på kvällen. En middagslur vid 3 tiden på eftermiddagen brukar bara ställa till det. Men det gick inte som vi tänkt. Marcus satte sig i soffan för att titta på TV med barnen. Och kan ni gissa vad som hände??? Alexander somnade!!! Så konstigt! =)

Nå ja, det blev en ganska kort tupplur och sedan var det dags för middag. Efter middagen skulle jag till kyrkan och barnen förljde med. Rebecca tyckte att det var så roligt, hon var ju lite piggare denna gången än förra om vi säger så. Hon mår bra nu, lite hosta ibland, men annars bra.


I dag skulle vi åka till en annan kyrka för att vara med på en lekstund, men när vi sent om sider kom dit så var den inställd. Ledaren var sjuk. DÅ åkte vi till Hallmark för att köpa ett födelsedagskort till min morfar som fyller år på tisdag. Kortet kommer inte att komma fram i tid men vi får hoppas att han blir glad ändå.
Efter att ha köpt kort gick vi till postkonotret och postade lite saker. Kort till morfar, brev till Linnéa och ett födelsedagspaket till Olivia. Efter det bar det vidare till en pysselaffär. Vi hittade spännande saker att ta med hem till Sverige och pyssla med till jul. Låter det knäppt!!! Julpyssel, det är ju bara september. Håller med, men här svämmar butekerna över med Halloween prylar, ni skulle skratta ihjäl er om ni såg allt detta trams. Totalt sjuka saker kan man köpa. Så smått börjar även julsakerna dyka upp, det känns konstigt, det är ju så långt kvar, men det är ändå roligt att titta på det. Det skulle varit roligt att få se USA med sina ljusprydda hus igen. Men då är vi hemma igen.

I kväll ska Marcus spela volleyboll, och i morgon var det tänkt att han och några vänner skulle åka till Atlantic city, men det blir framflyttat, de åker den 6 oktober i stället.

På lördag är vi bjudna till Eva på 1-års kalas. Lille Michel som hon tar hand om fyller 1 år. Det skulle bli gräddtårta på svenkst vis. Det ser vi fram emot.
Sedan är det den stora dagen. Söndag! Vi kommer väl att åka till kyrkan som vanligt på morgonen för att sedan åka hem och äta lunch och sedan ge oss iväg till Washington för att hämta gänget. Det tar oss ca 2 timmar dit och de ska enligt planerna landa klockan 3. Så vi behöver nog åka här i från någon gång efter 1. Det kommer ju att ta dem en stund att komma igenom flygplatsen och hämta sitt baggage, så det räcker säkert om vi är där vid 4. Det ska bli så kul, kan nästan inte fatta att det är sant. Så nu måste jag sätta fart med att förbereda lite. Ska tvätta och städa lite så att det är rent och fint när de kommer.

2 comments:

Anonymous said...

Hej på Er!!
Vad kul att läsa bloggen! Jag började för ett tag sedan, men nu har jag läst hela.
Skönt att det går bra för Er och att Ni snart ska få besök!
Vi hörs!!
Kram Annika (kusin)

Prinsessmamman said...

Här måste du läsa!! Igenkänning på hög nivå!

http://familjensmeds.blogspot.com/2006/09/lgesrapport.html