Friday, September 08, 2006

Fredag

Det är skönt att vara tillbaka igen. Men vi har svårt att komma in i rätt tidsrytm. Nu är klockan snart 9 på kvällen här, 3 på natten i Sverige och i Kalifornien där vi var för bara några dagr sedan är klockan bara 6 på kvällen. Så det är väl en av anledningarna till att vi inte kommer i säng i tid.

I går löste vi den sena uppgången med att Alexander inte sov middag. I dag har han sovit och nu vill han inte somna. Inte Rebecca heller. Själv fryser jag och är faktiskt trött så jag har tagit med mig datorn upp i sängen för att hålla mig varm.

I dag var det meningen att Marcus skulle jobba, men han gick inte upp när hans klocka ringde och jag somnade om. Så plötsligt kom Rebecca och sa att hon inte kunde få på TVn. Då var klockan tjugo över nio. Jag skulle träffa Jeanelle och barnen vid Discovery museum klockan 10 så det blev till att ringa henne och säga som det var. Vi bestämde oss för att ta det klockan 11 i stället. Barnen hade roligt och det var skönt för dem att kunna springa runt och leka. Marcus jobbade hemma medans vi var borta.

I morgon är det lördag och familjen Smith ska åka till Kings Dominon, själva ska vi nog ta en sväng till parken som ligger bara en liten bit här i från. Det är där de har en ganska stor och ny lekplats. Vi får väl se vad klockan blir innan vi kommer dit, men vi tänkte ta med oss picnic.

Jag ska läsa lite i min bok och sedan fösöka sova.

No comments: