Wednesday, September 06, 2006

Kompensation

I går skrev jag inte alls och idag skriver jag två gånger. Klockan har blivit strax efter 11 på kvällen och det innebär att det redan är morgon hemma hos er i Sverige. Vi har ätit en sen middag och jag har packat så gott jag kan. Det blev trots allt en sen sväng till affärerna nere i stan, de flesta stängde dock klockan 6 men några affärer kunde vi kika i. Jag köpte en keps och ett linne till Marcus. När vi satt och åt fick Scott, Heathers bror, syn på en stor mus som sprang in bakom soffan. Det blev ett fasa tumult och Rebecca blev rädd. Hon satte sig i mitt knä, medan Alexander ville vara med grabbarna och kolla efter musen. Jag tror inte att han förstod vad de tittade efter. Plötsligt sprang musen precis under min stol och in under en skänk. Rebecca fick spelet helt, fick ta med henne ner till vårt rum. Nu sover båda barnen och jag försöker att få igen våra väskor. Om det inte vore för att vi försöker få ner barnens bilkuddar i resväskorna så vore det mycket enklare. Skulle helt klart behöva ytterligare en resväska, en det är för sent för det nu.

Nåja, vi får väl se om jag orkar skriva i morgon, vi åker härifrån klockan 6 på morgonen, från flygplatsen klockan 9, resan tar 5 timmar så om man lägger till tidsskillnaden så kommer vi att landa klockan 5 i Washington DC, sedan tar det en stund att ta sig genom flygplatsen och att hämta ut bagage. Sedan ska vi ta oss till bilen och sedan vidare till Charlottesville. Så vi är säkert inte tillbaka i Charlottesville förrän klockan 9 i morgon kväll. Och vad ska jag skrviva om då? Hela vår långa strapats med flyplan och annat? Hm vi får väl se hur spännande resan var.

No comments: