Friday, September 08, 2006

Hello!!

Tänk att jag blir lika glad varje gång någon har lämnat en kommentar längst ner på sidan. Det så kul att få lite respons. Man vet ju inte vem det är som har skrivit tills man klickar på kommentaren så det är lika spännade varje gång. Ibland är det någon somman vet brukar läsa bloggen, och ibland är det någon som just hittat den. Några som har skrivit kommentar har jag ingen mailadress till så jag kan inte maila och tacka, men TACK så hjärtligt alla som lägger in kommentarer. Det jätte kul!

I dag har vi städat som tokar. Hade nog förträngt att vi hade lämnat huset så stökigt. Men jag minns att vi hade väldigt bråttom det sista innan vi åkte.

Det låg lite leksaker utspridda och lite annat plock. Det verkar som om familjens husdjur har varit här under tiden som vi varit borta för hela köksgolvet var fullt av svarta hundhår. Den mörkblå mattan som ligger innanför dörren var helt täckt av ljusa katthår. Så det blev till att plocka upp alla sakerna och sedan dra fram damsugaren. Marcus har damsugit hela soffan och hela golvet.

Jag har städat på mitt skrivbord och plockat i ordning i köket. Jag har diskat allt och det är nu snyggt och fräscht, ska bara torka golvet i morgon så är det riktigt snyggt. Jag hittar inte min visp som jag köpte för några veckor sedan, men vi får väl se om den dyker upp.

För ett tag sedan så köpte vi en trimmer som jag skulle använda för att klippa Marcus och Alexander. Jag brukar ju klippa dem hemma så varför inte klippa dem här. Det kostar mellan 15-25 dollar för en herrklippning så det är inte så jätte dyrt, men när man kunde köpa en trimmer för 10 dollar så tänkte vi göra ett försök. Jag kan bara saga en sak... man får vad man betalr för. Det var den sämsta maskin jag någonsin skådat, helt värdelös. Men har man börjat klippa så får man fortsätta. Det blev lite ojämt, men inte riktigt så illa som jag först befarade. Men vi kommer säkert att hitta små hårtottar lite varstans som behöver klippas efterhand.

I kväll har jag handlat, var tvungen att fylla på lite i våra förråd, men nu tror jag att vi klarar oss ett tag.

2 comments:

Prinsessmamman said...

Usch, jag känner att jag inte gör min plikt... läser och kommenterar alltför sällan... men det är mycket när man har en etta och två små hemma så då får man prioritera... men nu sitter jag här en liten stund iafl...

Ulle och familjen said...

Inte behöver du känna att du måste. Jag kommenterar inte så ofta för dig heller. Jag vet ju att du läser ibland och jag skrattar ofta gott när jag läser på din sida.