Sunday, September 03, 2006

Strul

I dag har internet strulat hela dagen, det är inte förrän nu ikväll som Marcus har lyckats hitta en liten omväg för oss att använda internet.

Helger brukar innebära betydligt färre eller inga e-mail, så jag ser fram emot början av veckan, det är väl bara nu när jag är ledig som jag kommer att sr fram emot veckorna. Väl hemma så är det helgerna man ser fram emot.

I morgon är det söndag, vår "hemresa" kommer allt närmre, tidigt på onsdag morgon åker vi tillbaka till Charlottesville. Det har varit en skön och avkopplande semester men det ska ändå bli skönt att koma tillbaka till huset. Större kök, barnen sover i eget rum, egen bil, kyrkan, egen dator mm. Borta bra men hemma bäst.....hm Charlottesville är ju inte heller hemma.. Men det är ändå dit jag vill just nu.

Det verkar hända mycket hemma i Götene. Svärföräldrarna gör om hela köket, och har målat om mm, kopisar har flyttat till nytt hus, några har köpt nya möbler, andra har byggt carport, tapetserat om, några är betydligt mer gravida än när vi åkte osv. Vad kommer inte att kunna hända de närmsta 2 månaderna innan vi kommer hem igen!!! Spännande.

För egen del har inte mycket ändrats, förutom de extra kilona som jag lagt på mig sean vi kom hit. Nu får jag göra mitt bästa så att inte de kommande 2 månaderna innebär samma viktökning som de första 2.

Ser fram emot många snabba promenader när jag kommer hem igen. Eller vad säger ni Kristina och Cilla?!!! Kanske lite gym också, något gympa pass i veckan skulle vara ytterst hälsosamt för min kropp, helst med start redan nu.

Dags att sova här är det lördag kväll och hemma är det redan söndag morgon.

2 comments:

Anonymous said...

Den här sommaren vi haft har nog gett många några extra kilo. Helt enkelt glass o fikaväder varje dag o sen för varmt för att röra sig!! Så några promenader kan det nog bli när du kommer hem.

Anonymous said...

tjena ulle och familjen! det var jätte länge sen...
fick reda på bloggen igår och var lite nyfiken på hur livet over seas yttrar sej. Hinner inte läsa allt, men det verkar som ni har det bra. Njut av livet och ta hand om er!
/anna-karin öhrnstedt