Saturday, September 23, 2006

Snart!

Det har blivit lördagskväll i Charlottesville. Det har varit en omväxlande dag kanman nog lugnt säga. Vissa i familjen tog sovmorgon, vi åt inte frukost förrän klockan var närmare 11 på förmiddagen, då hade vissa andra i familjen varit vakna en ganska lång stund.

Efter frukosten började jag städa lite, plocka undan, tvätta osv. Marcus hade datastrul och satt vid datorn och pratade med sin pappa. Barnen tittade på Tv och lekte. Vid 1 tiden var det dags för lite ätbart, det fick bli lite joghurt och flingor. Det blev dags för Alexander att vila middag. Rebecca och jag gjorde oss i ordning för att åka till affären. Vi skulle köpa en födelsedagspresent till Michael som fyllde 1 år idag. Det fick bli en ficklampa som såg ut som en Zebra. Den gnäggar när man tänder den. Efter det åkte vi vidare till nästa affär för att handla mat. Det tog sin lilla tid och när vi kom hem var det egentligen dags att åka till kalaset. Men först skulle vi ju ställa in mat i kyl och krys, plus att slå in presenten så klart.

Vi kom till Eva med familj närmare halv 4, vi blev bjudna på smörgåstårta. Behöver jag säga att det var gott. SÅ gott. Senare fick vi gräddtårta, men vanlijkräm och riktig grädde. Också väldigt gott. Vi hade en trevlig eftermiddag som även blev till kväll. Vi åkte inte hem förrän klockan var efter 9.

Nu i kväll har vi städat det sista, jag var borta till Jenelles hus för att ge katten mat och för att låna deras damsugare. Det är helt makalöst vad mycket man får upp med den maskinen. Det är en vatten behållare i den som håller kvar dammet som man suger upp. Om det bara vore damm men det är fortfarande massor av hund och katthår. Men jag tror aldrig att jag kommer att kunna skaffa mig heltäckningsmattor efter detta. Då skulle det vara en väldigt korthårig matta i så fall och en väldigt bra damsugare skulle jag ha. SÅ mycket skit i dessa mattor. Men så är ju husets maskin ingetvidare bra, får ju knappast upp smulorna på köksgolvet med den.

Nu är klockan 12, midnatt. Klockan är 6 på morgonen i Sverige och jag antar att mamma, Majlis och Micke snart ska ge sig iväg till flygplatsen. Själv ska jag snart gå och sova så att jag är pigg i morgon. Mötet börjar ju 9.

No comments: