Tuesday, August 15, 2006

Bastu

Klockan är nu halv tolv, det är 25 grader varmt och luftfuktigheten är 95 %. Det är som vi skulle säga hemma, "kladdigt". Det är så fuktigt ute att man blir lite fuktig i huden, mitt hår lockar sig av fukten. Helt otroligt hur det kan vara sådant väder. Det har ändå inte varit så jätte varmt idag, det har kanske varit 30 grader men så har det regnat lite emellanåt.

När vi skjutsat Marcus till jobbet åkte vi direkt till kyrkan. Det var filmvisning för daglediga. De visade filmen Deep Inpact, den har jag sett förut, men nu var den rent av lite besvärande att se på. Förra gången jag såg den hade jag inte barn själv, terror attacken mot world trade center hade inte hänt och inte tsunamin i Asien heller. Det var nästan lite jobbigt att se filmen och undrade ibland hur man själv skulle agera i en likande situation.

Efter filmen åkte vi hem för att äta lunch och vila middag. Alexander somnade ganska sent och det fick till följd att han somnade sent i kväll också. Rebecca brukar nästan alltid somna före Alexander.

I kväll har jag varit och handlat lite, brödet var slut och så behövdes det lite annat. Jag köpte bland annat en "booster seat", en liten stol för Alexander som man kan spänna fast på en vanlig köksstol så att han kommer lite högre upp. I början fick han sitta på Rebeccas bilstol vid bordet. Men vi tröttnade på att bara den in och ut till bilen och tillbaka hela tiden. Det sista har han stått på sin stol när han äter, det gillar jag inte. Han kan inte stå eller sitta stilla när han äter, jag tycker att det är ett problem och det är dessutom pinsamt. Tänk i nästa vecka när vi ska träffa nya bekanta och Alexander står på stolen och äter. Han stökar när vi är på restaurang också. Han är just nu mer vild än tam. Om de stackars fröknarna på dagis inte ska få spelet när Alexander kommer tillbaka i november så måste vi nog ta tag i detta, men det är inte lätt. Här kallas 2 åringar för "the terrible twos". Det syftar väl på att det brukar vara en tuff ålder. Och ska det bli ordning på det hela så får man väl stå ut med tjut och skrik i början. Hu!

1 comment:

Anonymous said...

Underbara barn men jag håller med om att grabbar i tvåårsåldern är aktiva!! Adam hemma behöver ut jämt i trädgården annars slåss, river och BITER han! Men sen är det en väldigt rolig ålder, de lär sig massor varje dag, härmar föräldrar och syskon. Många skratt blir det.