Wednesday, August 30, 2006

Disneyland

Dag för lite bloggande igen, det blev inte av i går och inte i måndags heller. Jag brukar vanligen skriva på kvällarna och i måndagskväll var jag trött och linserna skavde, jag skulle ju kunna tagit ur linserna men det är bara ett litet problem. Jag hittar inte linsbehållaren, jag vet att den är med hit, men hittar den inte. Fick lämnaifrån mig linsvätskan på flygplatsen i förra veckan, men fick fylla min linsbehållare med vätska i fall att jag behövde ta ur linserna under flygturen. Men nu är den alltså borta. Nå ja, det blev inget skrivet i måndags, vi lade oss tidigt för att vara utsövda inför vår utflykt till Disneyland. Vi tog det lugnt i går morse, åt frukost och gjrde oss i ordning. Resan till Disneyland var inte så värst lång och inte var det så svårt att hitta heller. Jag tror att vi var framme och inne i parken ungefär klockan 12. Det fanns enormt mycket att se, Rebecca och jag gick in i en av butikerna som fanns precis i början av parken. Det var en prinsessbutik, och vi hade kunnat gå därinne i en hel evighet. De mest fantastiska prinsessklänningar, Ariels, Askungens, Törnrosas, Snövits, Belles, Pocahontas och Tingelings klänningar. De var verkligen så fina, önskar att jag kunde köpa en till Rebecca men de var dyra, de dyraste kostade $85, men de var fina och såg ganska rejäla ut för att vara utklädningskläder, de var lite mjukare än de billiga jag tidigare sett. Det fanns klänningar som kostade $ 45 och nattlinnen som var fina för $32. Rebecca har prinsessklänningar tidigare men har önskat sig en som går ner till golvet. Men de var för dyra. Det fanns kronor, skor, trollspö mm. När vi kom längst in i butiken så satt en massa barn på golvet, det skulle bli sagostund. Vi väntade en stund och tillsist kom SNövit och berättade sin historia. Det var en underbar syn att se hur Rebecca reagarade. Vilka ögon hon gjorde. Hon frågade flera gånger om det var den riktiga Snövit. Snövit var ju stor som en vuxen, pratade och hade en jätte fin klänning. Vi lyssnade på sagan men stannade inte kvar efteråt. Efter sagan fick man ställa sig i kö för att få Snövits autograf och bli fotograferad med henne. Jag hade ingen kamera, för den hade Marcus och jag ville inte tillbringa restan av dagen att jaga autografer från andra Disneyfigurer.

Vi hade en underbar dag, parken var indelad i två delar, en som hade alla Disneyfigurerna och små åkturer för barnen, och en större park med mest bergochdalbanor för större barn och vuxna. Vi var till den delen för de yngre barnen. Det tog oss hela dagen. Vi gick runt och tittade, åkte olika åkturer och åt mat. Vi stannade tills klockan var 9, då de hade fyrverkerier över sagoslottet, Alexander hade inte sovit middag så han somnade på Marcus arm mitt under fyrverkeriet. Rebecca somnade så fort vi kom till bilen för att åka hem. Vi var rejält trött när vi kom hem, men resan hem gick fort. Los Angeles är verkligen en stad för bilar. Vad sägs om 5 filer i vardera riktningen?! Det är ganska lätt att ta sig fram om man inte åker under själva rusningstiden. Jag körde hem och det gick bra.


Har inte tittat på bilderna osm vi tog under gårdagen men jag ska försöka att göra det så småning om, ska försöka att lägga in dem på shutterfly också. Får se om bilderna kommer in i dag eller i morgon. Klockan är ju redan 11 här så klockan är 8 på kvällen hos er.

I dag ska vi ta det lugnt, tvätta lite och bara slappa. Vad resten av veckan bjuder på vet vi inte, nu när vi inte ska till San Francisco måste vi hitta på något annat, det är ju en hel vecka kvar tills vi åkte tillbaka till Charlottesville.

1 comment:

Anonymous said...

Hej på er!

Kul att kunna följa er på ert stora äventyr i USA! Anders visade mig din blogg igår så nu har jag läst lite vad ni har hittat på samt tittat på de fina bilderna! Ni verkar ju ha det toppen! Vad stora era barn blivit och vilka vattendjur de verkar vara! Ha en fortsatt bra vistelse "over there"!
Hälsningar Erika med familj