Saturday, August 19, 2006

Svårt

Jag har varit helt slut sedan vi kom hem från vår tur till Kings Dominion, jag verkar inte kunna komma i gång riktigt. Skulle egentligen laggt mig för en bra stund sedan, då jag var verkligt trött. Nu håller jag på att piggna till lite igen.

I torsdags åkte vi hemmifrån kvart öven 9 på morgonen och det tog ca 1 och en halv timma att köra till Kings Dominion. Vi hade lite tur med biljetterna, vi har bonuskort hos en butikskedja och därmed fick vi biljetterna till parken för $35 per person i stället för $50. Famijen Smith hade Goldcard och hade fått en gratisbiljett som vi fick. Så i stället för att betala $150 behövde vi "bara" betala $70. Alexander var gratis. När man väl kom in i parken var det mesta "gratis", dvs alla åkturer hade man redan betalt för. Det fanns vattenland, en avdelning för de yngre barnen med många olika åkturer som de kunde göra. Sedan så fanns det så klart gott om stora åkattraktioner som vi vuxna kunde åka. Det blev lite utav varje, vi badade, barnen åkte många av de saker som de kunde, och vi vuxna fick åka några saker också. Det är fördelen med att åka två familjer. Det var ganska varmt, men vi vet att det kunde varit mycket varmare. Vi tog oss ut från parken strax efter 8 och åkte till närmsta restaurang för att äta lite innan vi åkte hem. Vi var hemma närmare halv 12.

I går fredag så var jag och barnen vi poolen på förmiddagen, det var inte så väldigt varmt när vi kom men det blev varmare och varmare. När vi åkte hem när klockan var närmare 1 så var det riktigt skönt. Det tar lite tid för solen att värma upp poolen nu, det är ca 30 grader varmt och det räcker gott, när det var närmare 40 var det tufft. vi får väl se hur vädret blir i Kalifornien. När vi hade ätit lunch och vilatlite åkte vi för att hämta Marcus. Vi hade bestämt oss för att åka tillbaka till Shenandoah parken för att äta kvällsmat. Vi betalade $15 när vi åkte in förra lördagen och då kan man åka tillbaka in i parken under en vecka. Vi tog den rätta vägen den här gången och det tog oss ca 30 minuter att ta oss till berget och lite till för att nå en picnic plats. Första stället vi stannade på hade en liten shop, där stannade vi för att köpa en magnet. Vi har kommit fram till att om vi ska kunna köpa något som minne från alla ställen vi kommer att åka till så måste det bli något litet och inga rena prydnadssaker. Magneter får det bli. Vi tänkte äta vår mat strax predvid shoppen, men vi ångrade oss. Precis vid camping och picnicplatsen var det en björnfamilj som vandrade runt. Inga jätte björnar men tillräckligt för att vi skulle bestämma oss för att äta våra smörgåsar en bit bort. Fick tyvärr inga bilder på björnarna men Marcus filmade en liten snutt.

I dag har vi varit på kyrkpicnic. Vi åkte till en annan park, Walnut Creek Park. den ligger inte heller långt från där vi bor, ca 20-30 minuters bilresa. Där fanns en sjö och eftersom vattnet var så varmt så badade vi nästan hela tiden. Det var dop i sjön innan vi åkte hem, så vi har inte gjort så mycket, men det tog krafter att vara ute i värmen och bada nästan hela dagen. När vi kom hem åt vi lite, barnen tittade på TV en stund och sedan ville Alexander sova. Men när vi väl kom upp till rummet ville han inte alls sova längre. Jag vet inte vad klockan var när de somnade för jag gav upp och åkte till affären.

På måndag börjar skolan och det kryllar av människor här. Universitetet är ganska stort och det är många som kommer tillbaka efter ledigheten och många som kommer hit för första gången. Det var full med folk i affären och mycket bilar på vägarna.
Jag skulle behöva tvätta så att vi har rena kläder att packa ner när vi ska åka till Kalifornien, men när jag skulle tvätta så hade Cody hunnit före mig. Det får väl bli min tur i morgon eller på måndag, då är ju Cody i skolan.

Det ligger nya bilder ute på http://brohede.shutterfly.com lösenord. brohedeiusa

No comments: