Thursday, August 10, 2006

Knepigt väder

Idag har vädret varit både bra och dåligt. I morse var det ju lite kyligt som jag skrev då, vi åkte till poolen och badade med våra vänner, plötsligt börjar det regna. En liten skur bara, så vi fortsatte att bada.
När vi kom hem åt vi lite och sedan försökte jag att få Alexander att sova lite. Det drog ut på tiden, jag var nog tröttare än han. Jag slummpade till och då passade han på att hämta en leksak att leka med i "sängen". Till sist så somnade han. När jag gick ut för att hämta posten var det fortfarande ganska svalt. Det kom ytterligare en regnskur, lite kraftigare. Jag satte mig vi datorn för att se om pappa var online, men det var han inte. Jag ringde dem snabbt på mobilen och sedan ringde de upp via Skype. När jag satt och pratade med min mamma vaknade Alexander, så han sov inte så länge. Plötsligt är det någon mer som vill prata med mig via Skype. Det är Marcus som vill bli hämtad. Han hade gått ut för att skaffa sig en kaffe, men regnet överumplade honom så han var genom våt. Att torka i ett rum med AC var lite kylslaget, så han ville att vi skulle komma och hämta honom. Så när jag pratat färdig med mamma åkte vi iväg.

Jag passade på att laga en maträtt som jag brukade laga när jag bodde med min värdfamilj i Californien. Det smakade ungefär som jag minns det.

I kväll har jag varit ute och handlat mat och lite annat.

1 comment:

Anonymous said...

Knepigt väder hos oss också. Det tar aldrig slut på värmen och regnet som de pratar om på nyheterna kommer aldrig. Det blir en del badande för er, vi får hoppas att badhuset i götene har öppet när ni kommer hem! Det läcker tydligen fortfarande.Ska gå ut o se på bilderna nu.