Saturday, August 05, 2006

Hett!!!!!

Det är helt otroligt hur varmt det är. Har nyss kommit hem och det var som att gå rakt in i en vägg när vi öppnade dörren. Älskade AC, vi saknar dig redan. Det måste vara dryga 35 grader inne för det är 28 ute och klockan är 9 på kvällen. Det kommer helt klart att bli en tuff natt. Som tur är har alla fönster inbyggda myggnät så det är bara att öppna alla fönster, då blir det lite bättre. Hellre 28 än 35 grader. Det kan inte bli måndag snabbt nog så att reparationskillen kommer hit. Men eventuellt måste han beställa hem grejor och då tar det ytterligare någon dag.

Annars så har det varit en trevlig dag. Lördag som det var så tor vi det lugnt, eller nja, jo vi tog det lugnt men började tidigt med det. Jag blev liggande i soffan i går kväll och tittade på TV, klockan tickade i väg och innan jag visste ordet av var klockan över 4. Det kanske kan bero på att jag sov så länge i går förmiddag, och faktiskt en bit in på eftermiddagen också. Så när Alexander vaknade klockan 7 var jag inte särskilt pigg. Men vi satte oss i soffan och tittade på TV och byggde med LEGO. När klockan var 9, slummrade jag till en liten stund, för att sedan ta itu med frukosten. en smula sent entrade vi poolen, men jag fick åka hem för att sätta i linserna, vilket jag hade glömt. Vid poolen träffade vi Danielle, som jag träffade där härom dagen. Hon bjöd hem oss till deras i morgon efter kyrkan, det ska bli kul, hon sysslar också lite med pärlor. Jag har inte rört mina sedan vi kom hit, konstigt.

Väl hemma igen efter en dryg timma i poolen, åt vi lite yoghurt och gjorde oss i ordning lite. Det var nästan varmare i vårt hus än ute, vi åkte till "mallen" för att kika lite och för att svalka oss. Jag gick in på JCPenny och Marcus höll koll på barnen på lekplatsen inne på "mallen". Denna helgen handlar man "skattefritt" i Virginia, vilket innebär att man inte behöver lägga på 5-10% på priset, som man gör i vanliga fall. Jag hittade en pjamas och lite annat smått och gott.

Vi sökte oss vidare genom "mallen" och köpte oss en smothie, det var svalkande. När vi stod där fick jag ett infall, Rebecca har länge pratat om att hon vill ha örhängen. Vi har testat sådana man klistrar fast, men de ger sig iväg bara hon rör på sig. Vi har testat magnetiska, men det har inte heller funkat så bra. Jag hade tänkt att vi skulle vänta tills hon börjde skolan, men så fick jag som sagt ett infall och för ca 80 kronor fick hon håltagning, örhängen och en flaska med rengöringsmedel till sörsnibben. Jag var helt övertygad om att vi skulle lämna "mallen" med en gråtande Rebecca. jag talade om för henne att det gjorde ont. Men hon skulle ta hål i öronen. De båda tjejerna i "butiken" tog varsin "pistol" och sköt samtidigt. Inte en tår! Hon säg mest överraskad och lite smått chockad ut, men inte en tår. Hon var lite spak en stund men sedan var det över. Nu får vi bara hoppas att det inte tillkommer några komplikationer.

Efter äventyret på "mallen" åkte vi vidare till Wal-mart där vi skulle köpa allehanda ting. På Wal-mart finns det dock inte så mycket livsmedel, mer än torrvaror, konserver mm. Efter Wal-mart åkte vi på vårt numera traditionella restaurang besök, det var några veckor sedan vi var på Chilis så dit åkte vi idag. Barnen älskar att äta där, de dippar tortillachips i salsa tills de nästan storknar. Man får in en korg med tortillachips och en liten skål med salsa, man betalar ca $3.50 och så kallas det för "bottom less" man kan äta hur många korgar tortillachips som helst, likadant är det med drickan. Du betalar ca $2 och får hur många refill som helst, i alla fall tillräckligt många för att var nöjd.

På väg hem från Chilis åkte vi till Krogers för att köpa maten som vi behövde, sedan bar det av hemmåt. Och nu sitter jag här, hade tänkt att fösöka mig på att fixa lite med våra bilder, men Marcus håller på med något på sin dator och det tar sån tid. Det är på hans dator som bilderna för till fället finns. Så det kanske dröjer ytterligare någon dag eller så. Jag ska dessutom kolla upp om det är enklast att maila bilderna till er, som jag har testat med några eller om det går att lägga dem på en hemsida som jag kan länka till. Men jag återkommer om detta.

Om du har fått ett mail, där det står att jag har skickat bilder så klickar man först på den oranga knappen där det står "view album" när man gjort det kommer man till en sida där man klickar på knappen "view pictures". Då kommer det förhoppningsvis upp en sida med ett litet album med Rebecca på. Över albumet kan man klicka på en knapp som heter "slideshow", då kommer alla 14 bilderna i albumet att visars som ett litet bildspel.

Nå ja, nu sk ajag nog försöka att ta mig till sängs, det är dags att bryta trenden och komma i säng i tid.

1 comment:

Prinsessmamman said...

Storasyster var sugen på hål i öronen innan sommaren och några kompisar hade tagit. När jag sa "javisst, vi kan åka och ta hål i morgon" så fick hon kalla fötter och bestämde att hon nog tar hål när hon blir 10 i stället! =)