Friday, August 04, 2006

Håll i er!

Idag blir det långt!

I går var första gången sedan vi kom hit sm jag inte skrivit något på min blogg. Jag hade en ganska hektisk dag och när kvällen kom var jag jätte trött. Satte mig i soffan och zappade på TV'n. Hittade ett inredningsprogram och blev sittande. Dessutom så har jag varit snuvig de sista dagarna och det blir alltid värre på kvällarna.

I går började vi med frukost som sig bör. Efter frukosten gav vi oss i väg till poolen, till fots, efterson jag inte kunde hitta nyckeln till bilen. Jag hade mina misstankar om vart den kunde vara...i tvättmaskinen. Det var mycket riktigt så, jag hade lagt den i vänster ficka istället för höger som jag brukar. Så det blev till att promenera till poolen, med sulky, två barn och en stor badväska. Uppförsbacken i slutet var SÅ jobbig. Att promenera i 35 grader var ingen höjdare, så att få slänga sig i poolen var en bra belöning.

Till sist var det dags att lämna den svalkande poolen, vi hade tur och fick skjuts hem av Jeanelle. Efter att ha ätit lite lunch gav jag mig ut i värmen igen för att utfätta ärenden.
Jag började med en sväng till "Old Navy" för att se om de hade kvar badshortesn som jag sett till Alexander. Tyvärr så vad de slut, men jag hittade ettpar andra som också var fina, hittade en bikini till Rebecca som var fin för $5 ca 40 kronor.
Eftersom det var så varmt gick för att köpa mig en Smothie, den var helt rätt!

Nästa stop var "ToysRus", jag letade efter en present och det är alltid lika svårt tycker jag. Efter lite letande var jag nöjd och åkte vidare till nästa ställe, "Krogers" för att köpa mat. I butiken bredvid hittade jag dessutom träningsoverallsbyxor till Marcus, han har glömt sina hemma i Sverige.

Efter detta bar det av till MaggieMoose för att hämta Alexanders glasstårta. Därefer bar det av i högsta fart hem för att inte tårtan skulle smälta, fick lämna den hos Jeanelle eftersom vårt lilla frysfack var för fullt. Dessutom var kartongen onödigt stor.

Väl hemma var det bara att sätta igång med maten som vi skulle bjuda på. Potatisgratäng med fläskfile. Medan jag lagade mat städade Marcus det sista. Vi hade till och med tid för varsin snabbdusch innan gästerna kom. jag var lika varm under resten av kvällen men igen annan klagade.

Vi hade en trevlig kväll, Smith´s verkade uppskatta maten, i alla fall de vuxna. Marcus och Rebecca tyckte också att det var gott. Alexander fick presenter och de var uppskattade också. En bil, ett tår och en ficklampa. Ficklampan ser ut som en dinosaurie, när man trycker på knappen öppnar den munnen och morrar.

Våra vänner Smith har ett stortoch svårt beslut att fatta över helgen. Josh, pappan, har fått två jobberbjudanden. Det ena innebär en flytt till LA, det andra en flytt till de södra delarna av Virginia.

Om han tar jobber i södra Virginia måste de flytta snabbt, Josh börjar jobba redan om 10 dagar, vilket innebär lite tid för att förbereda sig. Jeanelle kommer att få fixa mycket med flytten själv, sälja huset snabbt och försöka hitta föskola till Ezri, vilket inte var så lätt tydligen. Han kommer att tjäna mindre än i LA, men det är också billigare att bo där.

Om de flyttar till LA så tjänar han mera, men det är dyrare att bo där. De behöver flytta i november, vilket innebär att Josh har tid att förbereda sig. Det är lättare att hitta föskola till Ezri och vi har våra vänner kvar tills vi åker hem.

Vi röstar på LA, vi är lite ego, vill inte förlora våra vänner tidigare än nödvändigt.

I dag har jag tagit det minst sagt lugnt. Min förkylning var värre i morse, så jag har sovit större delen av dagen, men sedan gick det inte längre, det var för varmt.
Nu några timmar senare vet jag varför. AC'n fungerar inte, vi har drygt 30 grader här inne. Så om vi inte får igång den snart så kommer det att bli en tuff natt.

Marcus har precis pratat med våra hyresvärdar och de skulle ta kontakt med firman som de köpt anläggningen av. Får se när de har tid att komma hit, har vi riktigt otur så kanske vi får stå ut med värmen över helgen. det blir inte roligt! Det enda som är bra är att de varmaste dagarna har varit det är inte riktigt lika varmt idag som i går. Det har varit 100 grader F och nu är det ca 90 grader F.

Skulle det mot förmodan hända något mer spännande idag så skriver jag igen!

2 comments:

Prinsessmamman said...

Här har det också varit en mycket varm dag och vi tillbringade den på en ö med mycket sol och bad. Sista innan hemfärden i morgon... ska man behöva åka hem i morgon... bara en vecka kvar sen innan man börjar jobba. Gissa vem som kommer ha jobbångest... skulle kunna vara ledig 8 veckor till, lätt som en plätt!!

Ulle och familjen said...

Jag förstår dig helt. Jag ska inte klaga för jag ska ju vara ledig 12 veckor till, men du kan ju tänka dig jobbångeten efter så lång ledighet!!! Vi kommer att åka härifrån på torsdag kommer hem på en fredag och börjar jobba på tisdagen. JETLAG!!! Jo det kan ju hända. Men varför ta ut det i förhand. Det kommer troligen att vara varmt och behagligt i ytterligare 1-3 månader om vädret inte spelar oss något spratt. Poolen stängs dock i början av september, fast den lätt hade kunnat vara öppen åtminstonde september ut.