Tuesday, August 08, 2006

En helt vanlig tisdag

En helt vanlig tisdag, hur det nu kan kännas så när man inte ens är hemma. Men en helt vanlig USA-resan tisdag.
Min man har inte bråttom upp på mornarna och eftersom jag oftast inte har några tider att passa så får han ta ansvar för det själv. Det är bara synd att det ibland drabbar mig i slutändan. Plötsligt förstår han vad klockan är och behöver åka till jobbet bums. Då är inte jag i ordning, inte barnen heller, jag behöver kanske packa lite, i fall att vi ska hitta på något när vi ändå är ute och far omkring. Men han är väldigt duktig på att göra andra saker, han diskar ofta efter frukosten. Vår diskmaskin är inte särskilt bra, så vi diskar hellre för hand direkt i stället för att diska det för hand efter att det gått en dryg timma i diskmaskinen. Han bäddar sängen osv. När jag kliver upp på morgonen går jag direkt till datorn för att kolla om jag fått några nya mail.

Idag hade jag fått många mail, hurra!! Älskar att få mail, det går ju så snabbt, tack och lov för internet.

Efter att vi lämnat Marcus på jobbet så var jag tvungen att uträtta lite ärenden. Det händer ju att fok fyller år även när vi inte är hemma, så då får man fixa det på något sätt. Först åkte vi till en affär för att köpa fodrade kuvert i olika storlekar plus några födelsedagskort.

Efter det vidare till postkontoret, för att skicka våra brev och paket. Nu väntar vi bara på att de ska komma fram lyckligt och väl och förhoppnigsvis förgylla dagen för den som får det.

Efter posten skulle vi egentligen till biblioteket, men det tar vi en annan dag. jag åkte och köpte varsin Milkshake istället. Alexander såg ut att somna när som helst. När vi kom hem och jag skulle lägga honom så var han inte alls trött. Men efter en rejäl brottningsmatch med sin mamma så somnade han av ren utmattning. För att få Alexander att sova när han egenligen inte vill krävs att man håller fast honom i sängen tills han skrikit och sparkat färdigt, då brukar hon också var färdig. Så det var just vad jag gjorde i ca 20 minuter. Inte vare sig lätt eller roligt, men han behöver verkligen sova middag, annars så blir det totalt kaos dagen efter.

När Alexander sovit skulle vi åka till poolen, jag var egentligen inte så glad i tanken men jag vet ju att lite aktivitet är bra både för barnen och mig. Men i eftermiddag har det regnat, så det blev ingen pool idag. Rebecca blev så besviken att hon ville åka hem till Sverige. Men när vi konstaterat att det inte finns någon pool i Götene så kunde vi nog stanna lite till, men bara lite.

Det blev ganska snart dags att hämta Marcus på jobbet och när vi kom hem lagade jag mat. Marcus skulle spela Volleyboll med några jobbarkompisar, men det blev inget spel efter som det regnade ganska rejält. Han kom hem igen.

Nu sover barnen och jag har svarat på dagens mail. Nu ska jag försöka att lägga in flera kort på vår hemsida. Kom ihåg. Lösenordet är: brohedeiusa.

No comments: