Sunday, August 20, 2006

Söndag

Kan inte förstå hur veckorna kan gå så fort. Det är redan slutet på ytterligare en vecka. I morgon börjar alla barnen i skolan, sommarlovet är slut. Hur fort gick inte den här sommaren då?

Fick mail från Florence idag, marcus moster, hon hade skickat med bilder från Grötö i skärgården utanför Göteborg. Det var särskilt en bild som jag tyckte mycket om. Den visade några båtar vid en brygga, ett brygghus, ett stilla hav, en bild tagen en tidig morgon såg det ut som. Jag ville verkligen vara där. Det räckte med att sluta ögonen en stund för att känna hur det brukar vara en tidig morgon vi havet eller sjön. Åh så underbart. Måste se till att komma ut på skön lite nästa sommar.

Vi började dagen med frukost i vanlig ordning, för att sedan åka till kyrkan. Det var en bra gudstjänst och jag kommer verkligen att sakna den här församlingen när jag åker hem. Det kommer att kännas tomt och stillsamt hemma, det får vi kanske ta och försöka göra någonting åt!!! Vi får väl se vad som kan hända när man kommer hem.

Som jag skrev i går så har Cody kommit hit, han börjar skolan under den kommande veckan, själva ska vi ju åka bort ett tag så ännu vet vi inte hur det fungerar att bo tillsammans med ytterligaren en person. Det får väl visa sig senare. Men det som börjar oroa mig lite just nu är att jag verkligen behöver tvätta och det verkar Cody också behöva. Tänkte att jag kunde passa på i morgon måndag för då borde ju han vara i skolan. Men tydligen så börjar inte han skolan förrän på onsdag. Hoppas att han inte ska tvätta i morgon! Det börjar ju dra i hop sig inför vår resa så jag skulle verkligen vilja börja packa lite.

1 comment:

Prinsessmamman said...

Ja, ni har ju verkligen missat den somrigaste sommaren hemma på länge!! Men de senaste veckorna har det ju regnat nästan hela tiden... snacka om sommaren som kom av sig...