Sunday, August 13, 2006

Söndag

Det kommer inte att bli någon särskilt lång blogg idag. Vi har inte varit lika aktiva idag som i går kan man väl lugnt säga.
Vi gick upp i god tid, åt frukost, gjorde oss i ordning och åkte till kyrkan. Det var inga problem med barnen i dag heller, de hade det roligt i söndagsskolan. Rebecca fick pyssla i sin grupp, ´som hon älskar. Hon fick beröm av läraren för att hon klarat av pysslet alldeles själv, utan hjälp. Då blir man stolt som mamma. Alexander kände sig nog trygg idag, Jeanelle var nere i Nursery och henne känner han ju vid det här laget. Men jag tror att han tycker att det är kul att få leka med de andra barnen, det finns massor av leksaker att leka med, så det är nog lite som att komma till dagis.

Dagis är ju något man funderar över lite. Undrar hur det kommer att gå när vi kommer hem? Dels så kommer det att vara länge sedan Alexander var där och träffade barnen och fröknarna. Att vara i från mamma och pappa så länge som man är på dagis var ju också länge sedan. Att dessutom vara trött efter resa och tidsomställning: Jag kan inte låta bli att undra hur det kommer att gå den första tiden. Rebecca kommer också att vara trött men hon känner ju barnen och fröknarna. Hon saknar sina kompisar så för hennes del tror jag bara att det kommer att bli roligt men lite tröttsamt i början.

För egen del tror jag att det kommer att gå bra bara man kommer in i rätt dygnsrytm igen. Hoppas bara inte att de som vikarierar för mig gör ett allt för bra jobb. Då kanske jag inte har något jobb när jag kommer hem. Nja när jag kommer hem har jag nog jobb, men de kanske inte behöver mig nästa år..... Det tål att tänka på.

Nu börjar det bli dags för mig att krypa ner i sängen, behöver sova lite. Saknar min sköna säng hemma i Sverige, och att ha ett eget täcke. Här delar vi på samma täcke. Påslakan verkar inte vara grejen här. Man använder sig av samma sätt att bädda på som vi ser på hotell. Man har ett stort lakan och använder överkastet som täcke. Det är ganska bra nu när det är varmt, för då använder man ju bara lakanet.

Nå ja, nu ska jag sova

No comments: