Friday, August 11, 2006

Tjejkväll

Det har skett något av ett väderomslag här. Det är inte alls lika varmt längre. Det är inte kallt men svalare. Förut har det varit ca 30 grader redan klockan 8 på morgonen för att sedan bara bli varmare. Men nu är det bara strax över 20 grader när vi åker med Marcus till jobbet.

Vi brukar bada på förmiddagen för att sean äta lunch, vila middag, leka lite, hämta Marcus, äta, leka eller titta på Tv och sova. Men idag var det inte så varmt att man ville bada på förmiddagen, och på eftermiddagen hade vi inte tid.

Just när Alexander höll på att somna ringde det på dörren, det var reparatören som kom, han som skulle titta på ACn. Alexander var inte sen att komma till liv igen, det tog en stund innan reparatören var klar och då fick jag göra ett nytt försök med middagsluren. Det var INTE uppskattat kan jag säga. Men han somnade till sist. Undertiden som Alexander sov passade jag på att duscha, och göra mig i ordning. Vi skulle ut på tjejkväll idag. Vi skulle till ett ställe som heter Ash Lawn och ha picnic först och sedan titta på en operett. Picnicen skulle börja klockan 6 och det tar en liten stund att åka dit, så jag ville förbereda mig lite så attt jag skulle slippa att stressa det sista.

Vi packade in oss i bilen och åkte för att hämta Marcus, på hemvägen stannade vi för att jag skulle köpa en sandwich. Man skulle ta med egen fika till Ash Lawn. Det tog sin lilla tid, efter det åkte vi förbi McDonalds för att köpa mat till mannen och barnen.

När vi kom hem lämnade jag i stort sett bara av familjen och fortsatte sedan till Ash Lawn. Det var tur att jag var ute i god tid kan jag säga, för jag körde fel och det tog längre tid än jag tänkt. Men jag kom fram tillsist, och det var ingen fara, det kom faktiskt några till efter mig.

Operetten var bra och lite rolig, har aldrig varit på något sådant förut. Det var roligt men jag är nog mera för att gå på musikaler. Men det är alltid kul att prova något nytt. Nu ser jag med spänning fram emot tjejkvällen i september. Har ingen aning om vad vi ska göra då, men hittills har jag inte varit besviken. Det vore bara synd om tjejkvällen skulle vara när vi är i Kalifornien, men då har jag säkert roligt ändå.

Nu ska jag sova, Brohedes ska ringa oss i morgon bitti, det ser jag fram emot. Det är alltid lika kul att prata med er där hemma. Vi ska försöka använda kameran också så att vi kan se varandra när vi pratar, det är extra roligt om det fungerar.

No comments: