Tuesday, August 01, 2006

Fuktigt

I dag har det varit varmt, och det ska bli ännu varmare i morgon säger de på TV. I morgon blir det solkräm, vatten, fika, lunch och ännu mera vatten vid poolen. Vi kommer nog att parkera där.

Efter att ha lämnat Marcus på jobbet åkte vi till "mallen", där fick barnen leka i behagligt klimat, ute gick det inte att vara. Både mina och Jeanelles barn var dock sura, griniga, bråkiga, skrikiga och gnälliga. Efter ett tag gav vi upp. Väl hemma serverades det mackor till lunch, mackor med leverpastej. Eva tipsade mig om något som smakade precis som vår leverpastej. Fick Alexander till att sova, Rebecca ville bada, och nöjde sig med badkaret i dag. Jag tror att Rebecca satt i badet i över 1 timma, med sin barbie och lilla häst.

När klockan närmade sig tre åkte vi för att hämta Marcus, vi skulle till banken och uträtta ärenden. Vi åkte sedan hem för att fixa iordning oss lite inför middagen. Vi åkte till en restaurang som heter Ragazzi´s. Det var ok mat och barnen åt gratis.

När vi kom hem lämnade jag praktiskt taget bara av familjen och åkte vidare till "ToysRus" för att leta efter födelsedagspresenter till Alexander som fyller 2 på onsdag. Det finns så mcyket roligt som man skulle vilja köpa, men man måste tänka på både ekonomi och att det kan vara trevligt att få med sig sakerna hem till Sverige i november.

Jag köpte lite plastverktyg och en tågbana till honom. Det blir förhoppningsvis uppskattat.

Det är så varmt och fuktigt ute att det immar igen på fönstren i butikerna. Det måste vara över 90%, man blir blöt om armar och ansikte när man går ut, och så är klockan ändå närmare 10 på kvällen.

I bland undrar jag vad folk i från andra länder tänker om oss i Sverige. När jag ser saker här ibland så tänker jag att de är stolliga i USA, men vad tänker de om oss när de kommer till Sverige?
Tillexempel: När man handlar hemma så betalar man ju priset som står på varan, men så är det inte här, man måste tänka på att det tillkommer skatt. Så något som kostar $10 betalar man $10.50.
När man handlar så får man varorna nerpackade, men de använder inte stora plastpåsar som vi gör i Sverige utan små, ungefär somde vi köper frukt i. Så när man handlar 10 varor så frå man kanske 3 små kassar.
Man får svänga höger mot rött ljus om det är fritt från bilar.
Grönsaker är dyra, så det är dyrt att äta nyttig mat.
Jag kan göra listan hur lång som helst, men jag kommer faktiskt inte på något mera just nu. Det är lika bra att jag slutar skriva och går och lägger mig.
God natt!

1 comment:

Prinsessmamman said...

Svänga till höger vid rött ljus tycker jag är en av amerikanernas bästa uppfinningar!