Tuesday, July 11, 2006

1 Juli

Så har det gått ännu en natt. Rebecca kissade i sängen i natt så idag blir det till att tvätta.

Cody kom hit i går kväll, men han var inte här länge. Vi pratade bara några ord med honom så vi är inte så mycket klokare. Fler ur familjen kommer idag men vi vet inte vilka och inte när de kommer. Tänkte åka till K-Mart i dag. Ska kolla parasoll och en extra madrass, en fön vore inte så dumt heller.

Längtar efter internet, men har vi otur så får vi vänta till efter helgen, dvs onsdag eller kanske måndag om vi har tur. På tisdag är det 4 juli så då antar jag att andel ställen håller stängt.. Vi får de om vi åker till någon kyrka i morgon. Paul rekomendrade en pressbyteriansk kyrka, kanske åker vi dit, men jag kommer inte ihåg vilken tid gudstjänsten var.

Klockan har blivit 21.30 eller 9.30 pm. Har varit runt lite varstans idag också, hittade en bälteskudde till Rebecca på K-Mart. Sedan åkte vi till Krogers och köpte mat. Vi har köpt en hel del halvfabrikat, det har varitm omtyckt av barnen men jag tycker att det är för mycket fett i maten. Skulle vilja få tag i en kokbok för att laga bättre mat.

Gary var här idag och vi fick reda på hur tvättmaskin och tumlare fungerar. Han hade med sig en stor låda med Duplo lego, den kommer nog att bli väl omhändertagen. Det verkar som om vi får vänta ett tag på internet, runt den 11 juli ska vi få det. Det är långt dit. Vi får se om vi kan komma åt internet på någotvis innan dess.

Jag har hittat två pärlbutiker här varav en verkar ha kurser. De har hemsidor som jag skulle vilja kolla upp, men det får tydligen vänta. Hittade dem i telefonkatalogen.

I eftermiddags var vi så äntligen och badade i poolen. Det var väldigt uppskattat. Pratade med några vid poolen, det var trevligt.

Eftersom det var lördag bestämde vi oss för att äta på restaurang, det blev Chili´s. Tänk dig att kliva in på en Chili´s restaurang för första gången på nästan 13 år. Vi som brukade åka till CHili´s flera kvällar i veckan när jag bodde i Danville 1993. De såg nästan identiska ut, smakade inte på cheesefries idag, men chips och salsa blev det. Alexander var helt tokig i chip och salsa och dippade friskt. Barnen fick fina plastmuggar med lock, själv tog jag en Cola och tänka sig en refill också. Vi fick ta en "doggybag" för att ta med rester av maten hem. Vi orkade inte äta upp allt. Jag år kyckling med pommes frites, Marcus åt hamburgare med pommes, barnen åt av vår mat. Känner mig lite lagom gasig i magen nu.

No comments: