Saturday, July 15, 2006

Kväll

Så har det blivit lördags kväll, barnen har somnat och mannen tittar på poker. Själv har jag surfat lite på internet.

Vi var ju ute i förmiddags precis som jag skrev tidigare. Rebecca och Alexander trodde nog båda att de kommit till himlen när vi gick in på Toy´R us. Alexander hittade stora leksaksbilar, batteridrivna stora bilar som man kan sitta i och köra. Wow! Dil, dilen sa han hela tiden (Bil, bilen). Rebecca kom in på prinsessavdelningen och sedan in på utklädningskläderna. Hon skulle nog vilja köpa varenda klänning och lite till. Rebecca frågade flera gånger om vi inte kunde köpa något, men vi hade ju sagt att vi inte skulle köpa något. Alexander däremot var inte riktigt lika lätt att övertyga som ni nog förstår. Det var en fight varje gång vi tog honom från bilarna. Det blir nog inte så många gånger vi kan ta med honom till en sådan affär. Det är ju nästan tortyr.

Vi har naturligtvis badat även idag. Det har varit dryga 30 och väldigt fuktigt. Det bränner när man går ut och fukten gör att svettdroppar tränger fram bara av att gå till bilen utanför dörren. När vi kom till poolen var Alexander väldigt ivrig, ville i poolen på en gång. Han brukar ha sina armflytringar på sig men dem hade vi inte hunnit sätta på honom när han gick mot kanten av poolen. Marcus och jag höll på att byta om. Alexander sin vana trogen lyssnar heller inte på tillsägelser utan fortsätter mot poolkanten, vid djupa änden. Det hade inte spelat någon roll om det varit den grunda delen då han inte bottnar där heller. Han gick till stegen och innan Marcus hann fram hoppade han i. Han gör det i vanliga fall också, men då har han flytisarna på sig. Marcus kunde inte nå honom från kanten utan fick hoppa i med sina vanliga shorts på, och skor. han fick tag i Alexander på en gång. Alexander såg mest förvånad ut, han vart inte ledsen eller så. Han är helt galen den killen. Så nu ligger Marcus telefon och plånbok på tork tillsammans med shorts och telefon.

Vi har varit ute och ätit i kväll. Vi åkte till en restaurang som heter Red Robin. Den brukade jag och mina vänner åka till när jag bode i Federal Way. Jag tyckte att maten var Ok och att Mud pie var jätte gott. Marcus var inte lika förtjust i något av det. Chili´s ligger bättre till menar han. Jag kan hålla med, men tyckte inte att det var så tokigt på Red Robin.

I morgon ska vi gå till ett förmiddagsmöte i en kyrka som ligger bara 5 minuters bilfärd från vårt. Det ska bli spännande att se om vi kan tänka oss att fortsätta att gå dit. Jeanelle och hennes familj går dit.

Jeanelle och hennes man har bröllopsdag på samma dag som jag och Marcus, vi gifte oss samma år också. Jeanelle har födelsedag samma dag som Rebecca.

No comments: