Wednesday, July 12, 2006

Äntligen

Från och med nu komer jag att skriva direkt på min blogg. Har suttit i två kvällar och skrivit in alla anteckningar från min dagbok. Nu är det äntligen klart. Vågar inte lova att jag skriver varje dag, men jag ska göra mitt bästa.

Om du läser min blogg och vill komenterar något så gör gärna det. Det finns möjlighet att ge komentarer eller hälsningar om man klickar på "comments" längst ner på varje inlägg.

Vi har lärt Alexander ett nytt ord. Inget vidare bra ord, men det låter så roligt när han säger det. Jag skulle busa med honom häromdagen och sa att han var en knasputte. "Dadedutte" säger han då. Jag trodde att jag skulle skratta ihjäl mig. När han märkte att vi skrattade sa han det så klart flera gånger. Han plockar i hop allt fler ord till meningar. När vi åker i bilen pekar han åt alla håll och skriker -" lasdil, mamma lasdil!" Och allt emellanåt kommer det en och annan "tacktor" också.

Rebecca har snappat några ord på engelska, thank you, god morning, macaroni och cheese. Hon kan säga -"my name is Rebecca". Undrar hur de kommer att låta när vi kommer hem.

Nu ska jag gå och knyta mig. Klockan är snart 6 på morgonen i Sverige och alltså snart midnatt här.

Sov så gott!

2 comments:

Prinsessmamman said...

Läs i exil-mammans blogg! Hon skriver om sina barns språk. De har bott i Italien i snart ett år. Kan vara intressant!

Ulle och familjen said...

Det ska jag