Thursday, July 13, 2006

Mätt

Jo då det blev bad, det kom bara några droppar. Jeanelle och hennes tjejer var vid poolen. En av hennes vänner kom dit. Det var trevligt och jag blev erbjuden att följa med på "cooking class" nästa onsdag kväll. Det kan ju vara roligt. Det verkar finnas lite aktiviteter på torsdagar i deras kyrka.

Vi har hämtat Marcus och varit på banken. I dag fick jag äntligen mitt amerikanska bankkort. Det har tagit 2 veckor. Något som de har här i USA som jag inte sett hemma är drive through bankomater. Man kan även göra andra ärenden vid drive through, hur smidigt som helst.

Jag orkade inte laga någon mat idag så vi åkte till ett ställe som heter Cici´s. Där hade de buffe för $4.49. Rebecca kostade $2.49 och Alexander var gratis. Det fanns sallad, pasta, pizza och efterrätt. 36 kronor för en buffe är ju inte så farligt, kan man tänka sig att dricka vatten så är det inga mer kostnader. Dricka kostade $0.99, då kan man fylla på glaset flera gånger om.

Fick reda på att Cody kommer hit i helgen, så vi ska försöka att få det snyggt här innan dess. Jag har tvätt i maskinen och ska diska upp lite. Diskmaskinen som luktade badhus diskade inte rent så den får nog vara.

Mamma SMS:ade i dag. Det tycker jag är roligt. Hon hade fixat nya gardiner, det ska bli kul att se när vi kommer hem. Det pysslas lite varstans hemma i Götene så det kommer att bli kul att få komma hem och se vad som har förändrats.

Vi har ju ingen fast telefon här och jag hittar ingen information om hur mycket det kostar att installera det heller. Marcus har kollat upp lite andra vägar, till exempel Skype. Det kallas det när man ringer genom datorn och bredband kan man väl säga. Det kostar inget extra eftersom man redan betalar för bredband. Så nu kanjag ringa här i USA utan att det kostar mer än bredbandet. Det finns även någon manick som man kan köpa så kan prata i sin vanliga telefon via Skype, men hur det fungerar ska jag nog inte ens försöka att ge mig på att förklara. Den biten lämnar jag över till Marcus.

Nu drar det ihop sig till nattandet av barnen, jag har en känsla av att det kan bli lite protester i kväll. Alexander protesterar alltid och Rebecca har fått låna några filmer av Esrie, bland annat en Barbie film. Pegasus eller något i den stilen. Hon har aldrig sett Barbiefilm förut så hon är helt salig.

2 comments:

Prinsessmamman said...

Skype är kalas! Ringde till pappans kusin i Kina för typ 18 öre!! Då får vi höras framåt sommarens slut!

Ulle och familjen said...

Absolut!