Wednesday, July 12, 2006

9-10 juli

I går var första dagen sedan vi kom hit som jag inte skrev i dagboken. Får skriva lite om gårdagen idag i stället.

Vi gick upp i tid för att hinna äta frukost och göra oss i ordning för att åka till kyrkan. Vi var osäkra på när mötet började, men chansade på att det började 11, vi åkte i god tid. Det var gudstjänst klockan 11 och det var en vid 9.15, bön vid 8. Det var en ganska stor kyrka, men vi träffade inte direkt någon som vi kom att prata med. Gustjänsten var stel och uppstyltad. Mycket lästes upp framifrån predikstolen och så sa vi efter. Inte riktigt min stil. Efter en stund gick jag ner i källaren eftersom Alexander blev rastlös. I källaren fanns ett mindre bibliotek, flera barnrum mm. Hittade fram till ett barnrum där det var full aktivitet. Där fick jag lämna Alexander och fick med mig en "biper" (personsökare). Jag tänkte i mitt stilla sinne att den skulle ringa ganska snart, han skulle ju inte förstå ett ord av vad de sa. Men icke, Alexander var nöjd och belåten, han hade lekt med alla saker och inte varit ledsen alls när jag gick.

Marcus och Rebecca gick till söndagsskolan, Rebecca var väldigt blyg men det hade gått bra. Marcus var med hela tiden. Jag vet inte om vi kommer att gå dit igen. Det var bra för barnen, men tilltalade inte mig och inte Marcus heller. Vi kommer nog att besöka någon mer kyrka, vill ju gärna träffa några att umgås med och samtidigt tycka om gudstjänsten. Vi får väl se vart vi ska gå. Tänker maila Jeanette och fråga vilken sorts kyrka här som mest påminner om den vi går till hemma. Det finns en hel uppsjö av kyrkor av alla de sorter och slag här, det är en djungel.

Efter mötet åkte vi hem så att Marcus snabbt fick byta om. Vi skulle skjutsa honom ner till stan där han skulle träffa några jobbarkompisar för att kolla på finalen i fotbolls VW. Alexander somnade i bilen, jag och Rebecca tog drive through på Mc Donalds och köpte med oss mat hem. Vi hämtade Marcus vid 5, åkte hem, badade, lagade mat. När barnen somnat åkte jag till Wal-mart. Det var ett ställer med mycket saker, jag letade efter badskor till Rebecca. Botten på poolen är så skrovlig att hon skrapar sönder sina tår när vi badar. Får se om badskor löser problemet. Hittade dock inga som jag tror passar. Jag gick runt hur länge som helst.

I dag skulle jag gått upp tidigt för att gå till poolen för att simma, men så blev det inte. Jag hade sådan huvudvärk. Vi skjutsade Marcus till jobbet, åkte till Wal-mart, precis som jag trodde så passade inte skorna. Vi åkte vidare till Target,men det fanns inga skor i rätt storlek där heller. Nästa anhalt var shoppingcentret som ligger en liten bit här ifrån. Där gick vi in i en butik som heter Payless shoes. Där fick vi napp och hittade ett par rosa badskor med Dora på. När vi skulle åka hem fick jag SMS från Marcus, han hade glömt en sladd hemma så han ville bli hämtad tidigare. Vi hämtade honom på hemvägen. När vi kom in på sista sträckan hem fick vi stå i kö, det hade hänt en olycka precis vid vår infart till området där vi bor. Inget allvarligt, men vägen är så smal att ingen kunde komma fram.

När vi väl kom hem åt vi mat och sedan gick jag och lade mig en stund, jag sov inte så länge och huvudvärken ville inte ge med sig.

För en stund sedan kom hon som ska fixa vårt internet och så att vi får TV. Äntligen, nu närmar det sig.

När jag var i affären och handlade i kväll, ringde Jeanelle som vi träffade vid poolen i lördags. Hon undrade om jag och barnen ville följa med henne och tjejerna till biblioteket i morgon. Det klart att vi ville, det ska bli kul.

No comments: