Monday, July 24, 2006

Ny vecka

Då var det alltså måndag igen. På onsdag har vi varit här i 4 veckor, på fredag 1 månad. Snart fyller Alexander år!
I dag har vi varit på Biblioteket, fick mitt lånekort i dag. Vi lånade filmer och några barnböcker. Resten av dagen har vi varit hemma. Jag har tillbringat eftermiddagen med att leta efter vår poolnyckel och brevlådenyckel. Alexander hade dem i handen när vi gick in från bilen, men sedan var de väck. Hittade dem för 10 minuter sedan. I en av våra kartonger som vi ska ta till återvinningen. Det var inte ett sådant ställe där man kunde se den så det hade varit lätt att missa den. Det kostar $50 att skaffa en ny, ca400 kronor. Pengar som man helt klart kan använda på ett roligare sätt.

Mamma hade fått mitt brev idag som jag skickade i tisdags med "snigelpost". Det var ungefär så lång tid som jag hade räknat med. En vecka ungefär. Det är bra att veta när man skickar födelsedagshälsningar. Det är ju några som fyller år där hemma under tiden vi är borta. Så jag hoppas att ni som fyller i dag har fått era kort!

Idag skulle jag anmäla föräldrapenning. Tänk att det alltid ska vara så svårt, har gjort det via internet länge och det brukar oftast fungera. Tänkte anmäla det innan vi åkte men då fick jag reda på att jag inte hade tillräckligt med dagar utan att Marcus behövde skriva över några till mig. Så dagarna innan vi åkte skrev jag ut blanketter som vi skrev på och skickade till försäkringskassan. Nu när jag sitter på andra sidan Atlanten får jag samma svar, har inte tillräckligt med dagar. Det är inte roligt att behöva ringa till Sverige för att sitta i telefonkö. Så jag mailade, så får vi se vad svaret blir.

Nu ska jag byta blöja på Alexander och sedan drar det i hop sig till godnatt saga.

1 comment:

Anonymous said...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»