Thursday, July 13, 2006

Bad?

Ja nu har vi ätit frukost och lämnat Marcus på jobbet. Det är mulet och väldigt fuktigt ute. 87% luftfuktighet pratade de om på väderleksrapporten i går.
Jag hade kört igång diskmaskinen innan vi åkte iväg med Marcus, jag kunde inte begripa varför det luktade så mycket klor när vi kom hem. Det luktar som ett helt badhus i huset. Svaret är att här använder man klor i vattnet, vi dricker inte kranvattnet även om det går, det smakar badhus.

Vi skulle till poolen idag med Jeanelle och hennes vänninor, men det duggar lite. Hon kanke ringer, eller så åker vi dit ändå. Vi får väl se hur det blir, ska annars var där om en halvtimma.

Idag ska jag tvätta och damsuga rummet på första våning. Vi hyr ju egentligen inte det rummet, men det står tomt och det finns ett skrivbord. Det funkar bättre att ha min dator där än i köket. Det är dock mycket katthår här inne. Båda Marcus och Rebecca mår dåligt av att vara här inne.

Nu har jag äntligen skrivit färdigt alla gamla anteckningar, det känns skönt, nu kan jag skriva lite då och då i stället.

Väntar på post, våra bankkort och en katalog som jag beställt. Men det drar ut på tiden. Posten kommer inte förrän efter kl 2 så det är en lång väntan på dagarna.

Nu ska vi kolla över våra badkläder och om det finns någon fika att ta med sig. Alexander står och rycker i mig och säger. -Dada mamma, dada. vilket betyder bada.

No comments: