Tuesday, July 25, 2006

Tjejmiddag

I kväll har jag varit ute på tjejmiddag. Det var trevligt, vi var nog 15 stycken och det var kul att träffa lite nya människor.

Vi började dagen som vanligt, frukost med pannkakor. Sedan skjutade vi Marcus till jobbet. Därefter hem för att packa badgrejorna. 10 var vi vid poolen där Jeanelle och tjejerna väntade, det kom ytterligare tre mammor med barn, så vi var många idag.
Vi badade i 2 och en halv timma sedan började vi dra oss hemmåt. Som vanligt var vi sist upp ur poolen. När vi precis fått på oss klädernabörjade det regna lite, vär vi kom till bilen regnade det lite mera och när vi väl satt i bilen öppnade sig himlen helt. Det fullkomligt vräkte ner. Väl hemma regnade det lika mycket och det går inte gärna att vänta ut regnet, det kan hålla på hur länge som helst. Jag gick ut ur bilen för att låsa upp ytterdörren, stuprännorna klarade inte mängden regn utan precis över vår trapp vällde det över stuprännans kant. Jag vart genomvåt redan första gången jag gick under det vattenfallet. Jag återvände till bilen för att hämta Alexander, sedan ytterligare en gång för att hämta Rebecca och sedan en gång till för att hämta alla saker i bilen. Sammanlagt 8 gånger under vattenfallet. Jag fick ställa mig i duschen för att ta av mig kläderna som var lika våta som om jag hoppat i poolen med kläderna på. Vilket äventyr!

Resten av dagen har vi ätit lunch, vilat och tittat på film. Jag har suttit lite vid datorn också. Fick både mail och telefonsamtal från sverige. Vilken lycka!!!
En dag utan mail är lite fattig. Så det är alltid lika kul att se att det finns nya mail.
Ett telefonsamtal är ju till och med ännu roligare, men tyvärr dyrt både för den som ringer och för mig. Jag betalar också lite för att ta emot samtal. Men det får det vara värt. Det är så skönt att få höra rösterna av ens familj och vänner. Saknar er jätte mycket, fastän jag har det bra här.

Åkte till posten för att fixa med frimärken och till Cingular för att köpa refillkort till min telefon.
När vi kom hem åt resten av familjen pizza medans jag gjorde mig i ordning för kvällens tjejmiddag.

Nu är jag hemma igen och ska snart gå och lägga mig. Har lagt mig alldeles för sent alldeles för många kvällar, det blir ju så svårt att komma upp ur sängen på morgonen då.

3 comments:

Anonymous said...

Hej det var kul att läsa lite om er, och jag ska inte ringa på ett tag,jag lovar! Det är svårt att tänka att det kostar så mycket, känns som man pratar i götene med varandra och då gick ju varenda minut rätt fort!! Tjejmiddag är ju alltid trevligt men den fick vi inte veta så mycket om?? Ha de bra tills vi hörs Kram Kristina

Anonymous said...

I'm impressed with your site, very nice graphics!
»

Anonymous said...

I like it! Good job. Go on.
»