Friday, July 14, 2006

dasdutte

I morse var det väl ungefär som de flesta andra mornar här. Sängen är inte lika bred som hemma så om det brukar vara trångt i sängen hemma i sverige när 4 personer ligger i den så är det än värre här. Jag brukar vakna av att jag ligger som en lite sardin, inklämd mellan min man och mina två barn, som båda är mitt i en fight om vem som ska ligga närmast mamma. Ingen av dem har dock kommit på att man kan ligga en på varje sida.
När Alexander gav upp försöket att ligga närmast mamma på sidan, la han sig helt sonika på mamma i stället.
mamma: -Du är allt en knasputte Alexander.
Alexander: -Pappa dasdutte!

Det är kanske inte världens bästa ord han lagt sig till med, men det låter så himla kul när han säger det.

När ja i nästa andetag frågar om vi ska gå ner och äta frukost skiner det lilla ansiktet upp. Alexander sträcker upp ena armen som i en segergest och säger : -JAAAA!

2 comments:

Prinsessmamman said...

Jag vaknar med en på varje sida VARJE morgon... svettigt så här på sommaren! =)

Dasdutte var bra! Förut kallade lillasyster storasyster för "pit-unge"! Inte så vackert heller!

Ulle och familjen said...

Tänk att de är så snabba på att ta till sig sådana uttryck!