Wednesday, July 12, 2006

6 juli

Hade svårt att somna i går kväll, tänkte på mamma och alla andra där hemma. Jag somnade i allafall tillsist. Och nu har ännu en dag gått. Vi hämtade Marcus tidigt i dag också. Tänka sig, nu är vi något närmare ett ägarbyte på bilen. Nu har vi försäkring, så nu fattas egna plåtar till bilen, men hur det är så verkar det alltid som om det är något papper som saknas.

Rebecca är jätte hostig och har varit tät i bröstet, haft ansträngd andning, så nu i eftermiddags fick hon inhalera Alexanders Airomir och nu låter hon bättre.

Vi behöver handla, jag vill ha med Marcus, men inte barnen. Det får med andra ord bli hela familjen som åker. Vi är redan lite trötta på halvfabrikatsmaten, i alla fall jag. Måste hitta några nya alternativ. Tänk, jag kanske rent utav uppskattar potatis när jag kommer hem. I allafall första veckan.

Måste försöka ta reda på om det finns något ställe som jag kan ringa till angående Rebecca, jag tycker inte om hennes ansträngda andning. Kan ju vara en vanlig förkylning som satt sig på luftrören, men........ jag vill veta. Sjukvård kostar ju pengar här så jag vill veta hur jag ska göra.

Vi åkte och handlade hela familjen, men det är verkligen ingen höjdare. Det får nog bli jag som handlar i fortsättningen. Måste försöka att aktivera barnen lite mera. Kanske åka till lekplatsen vid McIntire park på väg hem från Marcus jobb, åka hem och äta lunch, sova middag och sedan poolen på eftermiddgen. Hm, kanske inte så dum idé. Får väl se när jag ska sätta den i verket.

Marcus har haft mailkontakt med David och Heather från Californien, de vill att vi kommer och hälsar på dem snart. De kommer tillbaka till USA runt den 22 juli och vi fick gärna komma så snart vi kunde efter det. Jag tror att det kan bli billigare för oss att flyga i Juli eftersom Alexander inte hunnit fylla 2 år då. Mot slutet av augusti börjar skolorna igen, så i början av september vore det nog mindre med folk på Disneyland. Har många frågor, önskar att jag hade tillgång till internet.

No comments: