Sunday, July 16, 2006

Kväll igen!

Det har redan hunnit bli söndag kväll, dagen har varit fullspäckad. Vi började med frukost, sedan gjorde vi oss i ordning och åkte till den tredje kyrkan på lika många veckor. Denna gången kändes det dock bättre. Jag var med Rebecca i söndagsskolan, Marcus var på mötet och Alexander var i lekrummet. Här har de samma system som den kyrkan vi var i förra söndagen. Nämligen att man kan lämna barnet i lekrummet och sedan gå på mötet. Barnet få en nummerlapp på sig och föräldern en lapp med samma nummer. Om det under mötets gång skulle hända att föräldern behövs i lekrumet för att barnet är ledsen elle något i den stilen. Ja då kommer numret upp på en skärm i kyrksalen. Ett ganska bra system tycker jag. Rebecca är fortfarande blyg i söndagsskolan, men idag tyckte hon att det var kul. De fick först sjunga och dansa, sedan höra en bibelberättelse och sedan gå till sina "hemrum" för att pyssla. Idag var det glitterfärg mm det föll henne i smaken.

Efter mötet blev jag inbjuden till någon sorts "cookingclass" på onsdag kväll, riktigt vad det innebär vet jag inte. Men det ska bli spännande, den 25 juli var det "girls night out". En restaurangkväll med tjejerna i kyrkan. Det kan ju vara kul. Det verkar som om jag kan få mycket att göra om jag vill. På tisdag var det film på förmiddagen, med barnvakt. Hm, inte illa, det kan vara lite lurigt med mina barn, eftersom de inte kan språket, men man måste ju försöka, går det så går det.

I eftermiddags fick jag följa med Jeanelle till Sam´s club, en gigantisk affär där man bara handlar om man är medlem. Man kan inte köpa 1 av någonting så vida den förpackningen inte är tre gånger så stor som i vanliga fall. Skulle köpa gurka, men kunde bara köpa 3 inte 1. Skulle köpa tomater, men kunde bara köpa en förpackning med små eller en förpackning med stora. Allt var i big size. Men jag köpte blöjor, kex och annat som jag tror kan gå åt innan vi åker hem.

Senare i eftermiddags var vi vid poolen det var så varmt, klockan var närmare 5 men det kändes som om det var mitt på dagen, stekhett. Efter badet hade vi bjudit hem Jeanelle med familj på mat. Det blev Tacos och de tyckte nog att det var både gott och trevlig. Det var kul!
När vi var vid poolen träffade jag Melanie, som jag pratade med tidigare i veckan vid poolen. Jag fick hennes telefonnummer och ska ringa henne i morgon. Det känns som om Jeanelle och jag är väldigt lika till sätt och sinne, vi kan nog hålla oss och barnen sysselsatta. Melanie känner jag inte ännu men jag är övertygad om att hon är hur trevlig som helst. Så om jag börjar omgås med henne också, då lär jag ha fullt upp jämt. Det kan ju vara bra att ha flera att umgås med, samtidigt som man precis har lärt känna en familj så känns det som om man har fullt upp med det just nu. Jeanelle har så mycket på gång, dels privat ovh dels i kyrkan, så det känns nästan som om jag inte hinner med en person till. Men jag ska ringa Melanie imorgon så får vi se vart det leder.

Nu ska vi snart sova. På datorn kan jag se att klockan är strax efter 4 hos er, men här är klockan strax efter 10 på kvällen. Jag vet för tillfället inte vart min klocka är, jag hoppas att den är någonstans i huset, för om jag har tappat den vid poolen har jag nog sett den för sista gången. Den fick jag av Macus när Rebecca var nyfödd. Det kan hända att Alexander lekt med den och den ligger i soffan eller någon annanstans bland leksakerna.

I början på veckan ska det bli väldigt varmt, som om inte 33 är tillräckligt. Vi kommer nog att sitta inne endel, där är det svalt och skönt. Men poolen frestar ju lite också när det är varmt, måste dock smörja in sig ordentligt i stekande sol.

3 comments:

Prinsessmamman said...

Kommer ni inte hinna äta upp 3 gurkor innan ni åker hem menar du?! ;)

Ulle och familjen said...

Haha. Jo då det lär vi nog hinna med! Men det är ändå så sjukt att man inte kan ha ett billigt enhetspris och sedan låta kunden bestämma hur mycket den behöver. Gurkorna lär ju knappast vara fräscha när vi åker hem i november!
Hur går det med golfandet??

Prinsessmamman said...

Ups and downs... fast mest ner! Tränar inte så mycket som jag borde. Gått 5 rundor i sommar, fast det är jag nöjd med.