Thursday, July 27, 2006

Ännu en dag till ända

I dag har det varit tufft, jag sa innan jag åkte att jag antagligen skulle klättra på väggarna efter två veckor, nu har det gått fyra och idag har jag nog nästan klättrat.
Alexander är inne i en verklig testing period, han kollar vart gränserna går. Men han är inte riktigt med på noterna när han gått över gränsen. Rebecca skyller ifrån sig, allt är Alexanders fel, hon har inte gjort någonting.

I morse efter att vi hade lämnat Marcus på sitt jobb, åkte vi till Belmont Baptist Church, Melanie hade bjudit in oss till en "playgroup". Det var trevligt och barnen fick leka. Efter det åkte vi till en affär och köpte pennor. När vi väl var hemma igen, lagade jag mat, vi åt och skulle sedan vila. Men att vila var inte att tänka på, efter en timma gav jag upp. Jag hade vid det laget två barn i sängen, Rebecca skulle också vila idag. Men som sagt till slut gav jag upp, jag gick ner till tvättstugan och lade i en tvätt.

Resten av eftermiddagen har det varit gnäll och skrik lite titt som tätt, Alexander gör si eller Alexander gör så. De har byggt koja, men Alexander rasade den. De fick lite fika att äta i sin koja, men Alexander tog Rebecca fika och hällde ut på golvet, tog sedan det han tyckte var godast, vilket var samma som Rebecca tyckte var godast. Massa kiv.

När vi skulle göra oss i ordning för att hämta Marcus, gick det till en början bra, för att sedan utarta. Alexander skulle inte ha blöja, inte kläder, han skulle dricka juice och stod och kikade i kylskåpet tills jag fick bända loss honom. Jag orkar inte ens skriva ner allt som var fel.

Jag visste att det skulle kunna bli en tuff kväll om Alexander inte sov, men det fanns inte så mycket jag kunde göra. När vi var i kyrkan imorse blev vi inbjudna till en Fiesta i kväll. Klockan 6 var det Tacos och gemenskap. Vi åkte dit och det var jätte trevligt, självklart somnade Alexander på vägen dit, men han fick sova i 10 minuter, sedan väckte vi honom. Sedan var han vaken, och vaken och vaken. han somnade inte förrän vid halv tio. Då hade han snurrat ca 100 varv på sin madrass och somnat mellan Rebeccas madrass och halvvägs in unde soffan. Men nu sover han.

Klockan är 10 och jag borde trampa lite på min gympamanick, måste på allvar tänlka på vad jag stoppar i mig om jag inte ska behöva köpa en helt ny garderob här borta. Det vore ingen höjdare kan jag säga. Provade BH igår, de har helt andra storlekar än hemma, det var inte så lätt att hitta rätt, men skam den som ger sig.

3 comments:

Anonymous said...

Ja livet med barn är ibland helt underbart men lika snabbt blir det helt sjukt påfrestande!! Här hemma har vi just nu magsjuka i 30 graders värme, men jag är glad att det inte föll in på husvagnssemestern, tänk dig hur det skulle varit!!! fortsätt skriv, väldigt rolig läsning.
kram kristina

Anonymous said...

I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»

Anonymous said...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»