Tuesday, July 11, 2006

3 juli

Klockan är redan halv3 Det är inte klokt vad tiden går fort emellanåt. Vi gick och la oss ganska tidigt i går kväll, efter mycket skrik somnade till sist Alexander. Marcus tog upp Rebecca för att "kissa" henne sent i går kväll, men ändå hände en olycka, i vår säng. Så det blev till att bädda rent mitt i natten. Tidigt i morse kissade hon i sin säng också. Så nu går tvättmaskinen för fullt.

Efter frukost städade vi lite, fixade lite av det stök som blivit sista dagarna. Packade upp de sista kläderna ur våra väskor, det fanns till sist hyllor och lådor till allt.

Vi har letat efter Marcus jobb, utan karta, och till sist gick det vägen. Vi åkte till banken för att ta ut pengar mm

Nu har vi ätit och väntar bara på att Marcus ska bli färdig så ska vi gå till poolen. Jag har en känsla av att vi kommer att tillbringa mycket tid där. Får kanske skaffa mer vattenleksaker.

I eftermiddag behöver vi handla mera vatten och juice. Vi ska fösöka ta oss till Marcus jobb igen för att försöka koppla upp oss på internet lite. Vi behöver få lite koll på räkningarna.

Klockan är nu strax efter 9 på kvällen. Vi har ätit, varit vid poolen, äntligen hittat en bra väg till Marcus jobb, fick dock ingen internet kontakt. På onsdag borde Marcus få lite koll på läget eftersom han börjar jobba då.

Just nu är det 27 grader varmt här inne, i alla fall enligt telefonen. Det är jätte varmt och klibbigt ute. Sänkte temperaturen på AC´n här inne så får vi se om det känns bättre.

Jag har varit ute en sväng själv i kväll. Först åkte jag till Sears och köpte en fön och sedan till Krogers för att köpa mat. Tänk vad mycket man skulle vilja köpa. Tänk också hur mycket enklare det vore för många amerikaner att gå ner i vikt om grönsaker inte vore så dyrt. Helt otroligt dyrt med framför allt färska grönsaker och frukt.

Det var skönt att köra runt lite på egen hand, utan familjen. Det får väl bli mitt sätt att roa mig. Lite egen tid i affärerna.

Jag kan inte förklara hur mycket nya ord Alexander har lärt sig de sista veckorna. På svenska. Så fort vi får tillgång till internet ska jag be någon försöka maila ett kort på dagisbarnen. Då kan vi titta på kortet så kanske han minns barnen lite när vi kommer hem igen. Rebecca har pratat lite om kompisarna där hemma men inte lika mycket som jag trodde. Vi har inte varit borta en vecka än i och för sig.

Vi får försöka att gå till Trinity- kyrkan på söndag, där kanske vi kan lära känna några barnfamiljer. Tänk det vore skoj om man kunde träffa på några svenska au-pairer. Undra omdet finns några här?

Saknar som sagt internet, skulle vilja maila Kristina, Maria, Therése, Cilla, Fia mfl. Det vore skoj att läsa prinsessmammans blogg också.

1 comment:

Prinsessmamman said...

Här hemma var det 30 grader förra veckan... otroligt varmt och klibbigt. Nu är det drygt 20 och blåsigt och nu gnäller man för det... Förlåt klibbiga värme. Allt är förlåtet. Kom tillbaka!