Wednesday, July 12, 2006

11-12 juli

I går morse kom Jeanelle och barnen hit i sin van. Så himla smidigt att bara lyfta in våra bilkuddar och sedan åka. Fyra barn och två vuxna är inga bekymmer. Vi åkte ner till biblioteket nere i stan, de hade någon tema timma för barnen. Den här gången handlade det om regnskogen, det var en jätte duktig tjej som höll i föredaget. Hon hade med sig flera olika ödlor och andra djur som hon visade. Finalen var en stor Boaorm. Jag fick försöka översätta lite för Rebecca, men både hon och Alexander satt stilla fint. När tjejen berättat färdigt fick vi ställa oss i kö för att få klappa ormen, men för min del räcker det alldeles tillräckligt med att vistas i samma rum som en stor orm. Barnen klappade ormen. Det var kul att göra något och barnen jagade varandra runt i det stora rummet. De förstår ju inte varandras språk, men de hade roligt ändå. Vi skaffade ett bibliotekskort så nu kanvi låna böcker och filmer där. Kanske kan jag låna någon bok på CD som jag kan lägga in i minMP3.

Jeanelle skjutsade hem oss och frågade om vi ville komma till poolen i morgon klockan1o då hon och hennes vänner skulle komma dit. Det låter ju skoj. På fredag ska vi nog försöka åka till någon annan aktivitet nere i stan som hon berättat om. Kul! Det var bra för barnen att komma ut och träffa andra barn, de börjar gå varandra på nerverna emellanåt.

Frammåt kvällen gick vi till poolen för att svalka oss lite. I poolen fanns en mamma och hennes två döttrar och vi kom att prata med varandra. Hon, Melanie var liksom Jeanelle hemma med barnen, även hon var engagerad i kyrkan. Hennes man var pastor i en baptistkyrka här i närheter. De hade barngrupper som träffades på torsdagar, så jag var välkommen dit. Kul, nu börjar det röra på sig. Fick hennes nummer, jag kunde tyvärr inte ge henne mitt, hade inget papper, ingen penna och kommer inte ihåg numret i huvudet ännu. Hennes nummer satt på dörren till poolhuset, så jag fick den lappen. Ska ringa henne i början av nästa vecka och se om jag kan gå dit på torsdag.

Resten av kvällen satt jag vid datorn för att maila, och skriva in på min blogg.

Idag har vi inte gjort mycket. Jag har tvättat några tvättar, men annars ingenting. Skjutsat Marcus till jobbet och hämtat honom.

No comments: