Saturday, July 29, 2006

Svettigt

Idag har det varit en lång och svettig dag.

Marcus skulle spela golf vid halv 11, eftersom den golfbana ligger precis vid parken vi var vid i går tänkte jag att vi lika gärna kunde stanna där en stund och leka.

I USA har barnen med sig lunch till skolan, det finns därför en hel uppsjö av olika sorters lunchlådor och lunchväskor, små kylväskor som de kan ha sin mat i. Jag har köpt varsin liten väska till barnen som vi kan ha när vi åker till poolen eller parken. Dessa skulle prövas och i dag var det premiär. Vi packade väskorna med varsinn flaska med kallt vatten och lite smörgås. Jag tog med en filt som vi skulle kunna sitta på. Det var vansinnigt varmt i parken, svetten rann och skuggan gjorde bara lite nytta. Men barnen lekte, vi var där i nästan 1 och en halv timma, sedan åkte vi till affären för att köpa lördagsgodis.

Efter att ha varit i affären var det egentligen dags för att äta lite och vila, men vi var så varma att vi bestämde oss för att åka till poolen i stället. Så gjorde vi också. Vi badade ett tag och sedan dök Marcus och hans jobbarkompis upp. Vi badade lite till och sedan var det dags att ta sig hemmåt, vi skulle ju träffa Marcus andra andra kompis för en runda minigolf.

Vi träffades vid golfen vid 4 tiden, det tog ungefär en timma att spela 18 banor. Det var så otroligt varmt, jag var lika svettig efter en timma vid minigolfbanan som efter en halvtimmas aerobics. Svetten fullkomligt rann på rygg och panna, det droppade från mina ögonbryn! Så äckligt! Kan ni tänka er att jag faktiskt vann! Det har nog aldrig hänt förut!! Hurra!!!
Efter detta äventyr var det dags för mat, det blev Cici's pizza, stället där hela vår familj kan äta för lite drygt 12 dollar.

Nu i kväll kom Gilles hit för en kurs i poker och jag fick en kväll på Mallen. Barnen somnade tidigt, Alexander extra tidigt eftersom han inte sovit middag.


Rebecca leker på lekplatsen vid Pen Park.

1 comment:

Anonymous said...

Hej,vi har det varmt här hemma men svettiga ögonbryn nej där vinner ni!! Vad mycket ni gör hela dagarna, kul för er och grattis ulle till segern!Tack också för kortet, vad du är snäll!!