Wednesday, July 12, 2006

7 juli

Äntligen fredag! Det betyder att Marcus kommer att vara hemma med oss i två dagar.

Det var väldigt nära att jag tog Rebecca till sjukhuset i natt, hon rosslade och pep, tog korta andetag. Hon lät riktigt illa, jag var jätte orolig och ringde till sjukhuset. De sa att jag fick komma till "emergency room" om jag var orolig. Jag gav henne av Alexanders inhalator igen och det lättade lite. Hon låter lite bättre idag men det är inte bra. Hon flämtade efter att hon gått upp för trappan.

Marcus skulle ringa Gary och fråga om sopsortering, oljebyte och om det finns sågonstanns man kan ta Rebecca, förutom akuten. Vi tar det lugnt idag också, tror inte att Rebecca klarar av någon lekplats idag. Nackdlelen är att det får överskottsenergi i kväll + att Alexander får väldigt svårt att somna på middagen.

Ringde Therése för att fråga om Rebecca. Vi kom fram till att jag ska försöka med att ge Rebecca utav hennes Clarityn i några dagar och se om det hjälper. Ska damsuga och lägga ett överkast över soffan, där finns det mycket hundhår. Det finns säkert katthår också men hundhåren är svarta och grova, katthåren ljusa och tunna, svåra att se mot den ljusa soffan.

Nu har Alexander somnat, klockanär snart 1. Han får inte sova så länge eftersom han har svårt att komma till ro på kvällen.

Hm... har ju undvikit poolen i några dagar eftersomRebecca är så hostig. Tänk om det nu är så att hon är allergisk mot hundhåren här inne, då blir det ju inte bättre av att vara hemma. Det är inte lätt att veta hur man ska göra. Det var ju en miss att inte kolla om de som vi skulle hyra av hade husdjur. Å andra sida bor inte djuren här, men möblerna har funnits i deras hus och de har varit här ibland. Vi hade heller inte några direkta alternativ, det var bara denna familjen som var positiva till att hyra ut till oss. De har dessutom varit en enorm hjälp, bil, bilstol mm mm.

Jag måste hitta något sätt att motionera på, helst här hemma. Det kostar för mycket att gå på gym både vad gäller tid och pengar. Skulle vilja ha ett löparband,, men det är för dyrt.

Nu måste jag snart få internet, hoppas att det blir på måndag och inte tisdag. Jag måste ju få liv i min blogg, den har legat nere i över 1 vecka nu. Jag kan ju inte lägga ut allt som jag har skrivit i dagboken förhand. Då får jag nog anpassa det lite först, och det är ju så mycket.

Det är en hantverkare här just nu och fixar något som kallas för "storm door", en extra glasdörr utanför den vanliga.

Jag tvättar lite idag, det är många tvättar men bara små. Ska försöka att städa lite i eftermiddag eller kväll, kanske ge mig ut en sväng och titta efter överkast mm.

I morgon är det lördag och så går vi kanske ut och äter. Har en ide om att kanske gå ut på lördagar eller beställa hem mat. Vi får väl se om Chili´s blir vår favorit eller vi hittar någon annan restaurang.

Får se om Marus klarar en heldag idag. Vi har hämtat honom tidigare både i går och i onsdags. Det har varit för att vi fortfarande har saker ett fixa. Nu måste vi be banken att skicka ett papper för att vi ska få skyltar till bilen. Vi måste kolla med telefonbolaget varför våra SMS inte kommer fram, jag behöver köpa kuvert och frimärken.

Om bara 3 veckor fyller Alexander 2 år. Då får vi köpa lite presenter och tårta. Vi kanske inte köper så mycket presenter utan använder lite av födelsedagspengarna till resan till Californien och Disneyland. Nu måste jag förresten väcka mannen i fråga, han har sovit i en timma nu. Undrar om dörren är färdig snart.

Nu har klockan rusat iväg, den är strax efter 10. Jag lagade mat när jag hämtat Marcus, Marcus damsög soffan och mattan under tiden. När vi hade ätit nattade jag barnen snabbt, eller jag läste varsin bok för dem och sedan åkte jag en sväng. Skulle leta efter kuvert och annat. Vilka affärer jag hittade, det är inte klokt. Jag måste sett knäpp ut. Där gick jag omkring och tittade på allt med ett stort fånigt leende över läpparna. Helt otroliga affärer. En var full med pyssel, som Slöjddetaljer eller panduro fast inte lika hög kvalitet. Där kände jag dessutom igen en doft som jag minns från Federal Way när jag bodde där. Sjukt! En annan affär med allt för kök, sovrum och badrum. Rörigt och saker från golv till tak. En livsmedelsbutik som har öppet 24 timmar, där det fanns hur många rader med varor som helst och dessutom enormt långa. Ska ta med familjen dit i morgon och köpa lördagsgodis. det verkar som om frukt och grönsaker faktiskt var lite billigare där. Men det måste jag nog kolla upp först.

På Michaels, pysselaffären fanns det kurser i olika saker, tillexempel pärlor och tårtdekorering. Det kanske vore ett sätt att träffa folk.

No comments: