Wednesday, July 12, 2006

8 juli

Klockan är tjugo i 10 på kvällen, vi har haft en skön dag med familjen. Vi ställde ingen klocka utan gick upp när vi vaknade, eller rättare sagt när barnen väckte oss. vi åt frukost, slappade lite, åkte till affären för att köpa lördagsgodis. När vi kom hem gick vi till poolen, det var första gången vi gick. Uppförsbacken är inte att leka med när man har en unge i vagnen och en på ståbrädan. Men motion behöver jag verkligen, så det var bara att knata på. Två barn som bor i området hade födelsedagskalas vid poolen och i poolhuset. Den ena flickan har vi träffat vid poolen, hon heter Abbey och fyller 5 i morgon. Hon hade prinsessparty.

Vi badade en stund och gick sedan hem för att äta. Efter maten sov Marcus och Alexander middag. Jag kom i gång med mitt handarbete som jag köpte på Michaels i går.
När grabbarna vaknade gick vi till poolen igen. Vi var helt ensamma där en lång stund, men så kom ytterligare en familj dit, dem har vi aldrig träffat förut. Jag började prata med mamman, vi pratade en lång stund och jag fick flera bra uppslag till vad man kan göra häromkring. Fick hennes namn och telefonnummer. Hon skulle ha en pool-day för sina vänninor och deras barn på torsdag, vi fick gärna komma då. Det vore trevligt att kunna träffas i bland och göra saker. Hon hade två tjejer på 3,5 och 1,5 år. Det var väldigt kul att prata med henne, hon rekomenderade sin kyrka och kanske går vi dit och kollar läget.

Efter badet gjorde vi oss i ordning och åkte till Chili´s. Det var lika gott idag och man blir så mätt. Barnen älskar att dippa chips i salsa. Alexander äter så mycket han bara orkar. På väg hem letade vi reda på Wal-mart där det ska vara billigt att handla. Nu sover barnen och jag tror faktiskt att Marcus sover också.

Det var verkligen så roligt att prata med Jeanelle idag. Äntligen någon som man kanske kan träffa, det känns ju lite löjligt att ha hemlängtan efter bara 1 1/2 vecka borta från familjen och vännerna. 2 veckors semester hade inte framkallat samma hemlängtan. Nu är det väl bara för att man vet att det är långt till hemresan.

Fick SMS från Cilla, hon och Peo var på väg till Stockholm på minisemester utan barn. Föst tänkte jag att de dog skulle fira sin bröllopsdag i förskott, fick för mig att det var 10 år sedan de gifte sig. Men det var visst bara 9 är sedan;) Jag och Marcus firar 8 år i år. Vi har inte firat vår bröllopsdag på några år nu. Förra året blev det inget särskilt firande, -04 föddes Alexander dagen efter bröllopsdagen. I år får vi fira med familjen eftersom det inte finns möjlighet till barnvakt här.

På lördag ska jag föreslå att vi går till RedRobin och äter. Jag har inget minne av vad de har för mat där, vi åt nästan bara en sak när vi var där, Mud Pie. När jag bodde i första värdfamiljen i Federal Way gick vi au-pairer dit och åt just Mud Pie.

No comments: