Wednesday, July 19, 2006

Cooking class

Ja det var en trevlig kväll och vi fick smaka på något gott, men inte var det vi som stod för bakningen. Tjejen som höll i kvällen visade oss hur man bakar baguetter. Det var lite kruxigt, man skulle sätta degen dagen före och låta den jäsa i omgångar, det lär inte bli något sådant bröd bakat hos oss kan jag säga på en gång. Vanliga siktkakor får duga för oss. Hemma i Sverige i alla fall, här vet jag inte om jag har lust att baka. Det finns inte grejor till det i köket och att hitta rätt saker tar med tid än jag känner för att lägga ner på det.
Men trevligt var det.

När jag lämnat Marcus på jobbet i morse fortsatte jag till mallen. Det var skönt att komma in i det svala och barnen lekte och sprang som tokiga på den lilla lekplatsen. Så svettiga blev de ändå. Efter en stunds lek fick jag med mig barnen in i en affär som heter J C Penny, där kikade jag efter en bikini, provade till och med lite. Hittade inget som jag var nöjd med, så jag fortsatte till Sears för att köpa en visp. Tänka sig där hittade jag även en bikini. Sedan gick vi och lekte lite till innan vi satte oss i den varma bilen och åkte hem för att äta och sova middag. När Alexander sovit åkte vi till poolen och därefter för att hämta Marcus. Jag hade glömt att ta med torra kläder till Rebecca, hon åkte i sin bikini till badet. Så Rebecca satt invirad i handduken när vi åkte till Marcus. Marcus fick äntligen sitt bankkort idag, jag fick mitt för en vecka sedan, men de såg inte likadana ut så vi åkte förbi banken, som var stängd. Klockan var närmare halv 6 och vi hade inte kommit hem, inte lagat mat och jag skulle vara borta klockan halv 7. Det blev McDonalds i påse. Vi åt hemma och barnen tittade på TV.

Nu sover barnen, jag webbar och Marcus sitter vid sin dator. Snart är det läggdags.

No comments: