Friday, July 21, 2006

förkylningar

Äntligen fredag. Det precis som hemma skönt när det blir fredag. Marcus behöver kanske jobba lite men det är OK. Han var ju hemma i går när jag inte mådde bra. I dag har jag mått bättre, jag och barnen åkte till poolen vid 10 eftersom Jeanelle brukar ordna en "poolday" nästan varje vecka för sina vänner som inte har tillgång till pool. Vi badade i 3 timmar, jag var lite orolig för att jag glömt smörja in barnen med solskyddskräm, men det gick faktiskt bra. Det syns att Alexander har haft på sina armflytisar för där är han ljusare.

Annars har vi inte gjort något särskilt idag, vi försöker att städa upp lite på fredag eftermiddag så att allt är rent och snyggt till helgen. Så i morgon kan vi bara umgås och ha det gott. Om det inte åskar hela dagen så blir det nog en sväng till poolen och på kvällen någon restaurang.

Det känns som om man kommer in i en vardag nu, det finns inte så jätte mycket intressant att skriva om.

Alexanders ordföråd växer, det är inte alltid man förstår vad han säger, men det liknar mer och mer ord. han plockar ihop flera ord. Ord som ska likna juice, vatten, hungrig, frukost, pannkaka, glass, törstig, roligt, hoppa, blöja, sko, bil, lastbil, traktor mm förekommer flera gånger dagligen. Han ser så nöjd ut när vi förståt vad han säger!!!

Det verkar som om vi håller på att dra på oss lite förkylningar. Först var det Rebecca, men det har avtagit, det är svårt att veta vad som är förkylning och vad som är allergi. Alexander har börjat hosta lite, han är snuvig och i kväll gav jag honom Airomir för fösta gången på länge. Jag trodde nästan att hans förkylningsastma hade vuxit bort redan men det var nog inte riktigt så.

Nu sover båda barnen, jag bloggar och Marcus pustar i köket. Han står och trampar på min manick och tittar på poker samtidigt. Efter honom är det min tur. Blä. jag trampade 45 minuter i går. Det var inte lika skönt som att ta en promenad det kan jag garantera!! Men man kunde ju titta på TV undertiden.

No comments: