Wednesday, July 26, 2006

Tiden går fort

Det är redan onsdag kväll.

Dagen började väl inte så där jätte bra, efter att ha tagit Marcus till jobbet åkte jag till "mallen". Där är det svalt och skönt, dessutom finns där en lite "lekhage" Den är inte stor men ändå tillräckligt för barnen att leka på en liten stund. När jag var där sist gick det jätte bra, vi lekte lite, gick till två affärer och sedan tillbaka för att leka lite till innan vi gick till bilen. Idag var det katastrof! Redan efter en liten stund var de less på att leka, de fick lite kex som jag hade med, efter en stund gick vi till skoaffären som jag skulle till. Det jag sökte fanns inte, men utanför affären stod det två små traktorer, riktiga men små. Alexanders glädje visste inga gränser och han var som fastklistrad vid den ena traktorn. Jag är dock inte riktigt lika road av traktorer som min son. Att få honom att släppa tadet om ratten var inte lätt. Att sedan försöka hålla denna vilt sparkande och skrikande son samtidigt som man rullar en sulky med en något lat dotter i, ja det förstår ni själva att det inte gick särskilt långt. När han tillsist lugnat sig något, var vi inne i ytterligare enb skoaffär, utan resultat. Vi gick också in i en affär för att köpa några kort, när Alexander inte fick plocka med korten och Rebecca för tjugonde gången inte fick en ballong, skrek de båda två. På väg ut gick förbi "lekhagen" och då fick de lov att leka lite innan vi åkte. Ganska snart hittade Alexander uthyrningsvagnar som såg ut som bilar. Sedan var det kört igen. När jag tillsist skulle ta honom ur "bilsulkyn" var det samma visa igen + en sur Rebecca som hela tiden tjatade om att hon aldrig fick något.

Jag var så himla sur när jag kom hem, jag vägrade att gå till poolen. Det värsta är att jag vet att jag gjorde likadant mot min egen goa mamma när jag var i Rebeccas ålder. Men hur kan hon
veta det?????

Nå ja, nu känns det bättre, jag är nostalgisk men inte långsint.

Pratade med mamma via Skype idag, det var kul. De hade målat om sommarstugan, det ska bli så spännande att se.

När vi hämtat Marcus blev det till att laga mat snabbt, för jag skulle på min"cookingclass". Jeanelle skulle inte komma idag eftersom hon är i Washington. Idag gjordes det sallad. Tjejen som håller i det gjorde sallad med olika salladssorter, röd och gul rödbeta och hasselnötter + en vinägrett. Det var gott.

Efter att vi ätit salladen åkte jag till Target, och där hittade jag skorna jag sökt efter. De är så fula, men jag behöver dem. Det är en sorts badsko som jag ska använda i poolen. Fånigt men sant, det är inte för att man halkar utan tvärt om. Botten i bassängen är så skrivlig att mina stackars tår är helt uppslitna efter våra nästan dagliga bad.

Jag fick en liten kommentar om att jag inte skrivit så mycket om tjejmiddagen. Det är helt sant, jag gjorde det inte för att jag var osäker på vad stället hette. Men nu vet jag, så nu kan jag berätta lite mera. Vi träffades på en restaurang somheter Cheeseburger in Paradise. Det är en stor restaurang, det var väldigt högljutt så jag hörde knappast vad hon som satt närmast mig sa. Vi var ett gäng damer i blandade åldrar kan man väl lugnt säga. Den yngsta var kanske lite drygt 20 den äldsta säkert över 65. Vi var nog ca 15 stycken och vi åt och hade det trevligt. Jag åt just en Cheeseburger in Paradise, det var gott men inget speciellt. På en del restauranger firar de en när man fyller år. Då kommer hela serveringspersonalen in med en liten bakelse eller så och de sjunger och drar något som likar en hejjaramsa och klappar sedan i händerna. Det är lite häftigt, men inget som jag skulle vilja råka ut för.

Något som är lite roligt i detta land är att så många av den lite äldre generationen har anammat nya seder. Det händer ganska ofta att man ser en äldra människa köra en riktigt häftig bil, man ser gott om äldre människor som går om kring och pratar i mobiltelefon. De äldre damerna hemma i sverige gå ofta omkring i sina klänningar eller kjolar. Men här går de i shorts, T-shirt och gympaskor. Det är häftigt.

I morgon ska jag följa med Melanie till en annan kyrka, de har "playgroup" i morgon bitti. Hoppas att det blir trevligt, och att barnen får det skoj.

2 comments:

Anonymous said...

I like it! Good job. Go on.
»

Anonymous said...

Greets to the webmaster of this wonderful site! Keep up the good work. Thanks.
»